Hvordan lage et spill for førsteklassingene Med Tagboard

Hvordan lage et spill for førsteklassingene Med Tagboard


Første klasse elevene arbeide mot å utvide sine erfaringer og innledende kunnskaper i lesing, legge til, trekke og sosialt samspill med hverandre i skolesammenheng. Spille målrettet spill med første klasse elever er en effektiv måte å praktisere ferdigheter som er nødvendige for å mestre målene i disse områdene. Ashlee Anderson, St. Mary College of Maryland, gjennomført en studie og fant at studenter som har brukt tid på å spille pedagogiske brettspill gir bedre resultat på post-vurderinger sammenlignet med sine pre-vurdering score. Ved hjelp av et stykke tagboard, kan et spill bli konstruert for å bidra til å flytte første klasse elever mot en bredere forståelse av fokus ferdigheter.

Bruksanvisning

1 Hvordan lage et spill for førsteklassingene Med Tagboard

Første klasse elevene øve ferdigheter når du spiller en målrettet hjemmelaget spill.

Snu tagboard horisontalt og skissere en låve i blyant på toppen senterdelen av tagboard. Tegn et gjerde som strekker seg fra låven sidene til begge kantene av tagboard, skaper bakteppet for en gård scene på toppen av brettspillet. Skisse kyr, hester og griser bak gjerdet. Sketch høner og haner sitter oppå gjerdet rekkverk. Skriv ordet "Winner" på låvedøren. Tegn en sau og en gris back-to-back på bunnen, senterdelen av tagboard. Lag veier for å koble sirkler for både sau og gris å bevege seg langs kantene av tagboard og langs gjerdet for å nå låvedør. Begynn med en sirkel på sau og gris ansikter. Tegn som forbinder sirkler langs bunnen av tagboard til den nederste hjørne. Fortsett å tegne sirkler opp begge sider av tagboard, langs bunnen av gjerdet og avslutte begge veier av sirkler på låven døren. Skriv ordene "Farmyard Fun - Få din Animal til låven for middag" i midten av spillebrettet.

2 Velg en objektiv eller kompetanse til quiz studenter. Skriv spørsmål eller likninger knyttet til målet om et sett med kartotekkort. Skriv "fast i gjørma. Tap en tur" på fire kort. Skriv "Ride traktoren. Gå videre to mellomrom" på fire kort. Color spillbrettet med et sett av markører.

3 Be to elever til å plassere stabelen med spørsmålskort opp-ned mellom seg. Studenter plassere ett spill markør på sau og ett spill markør på grisen. Begynn spill ved å slå over et kort og leser meldingen. Riktige svar resultere i spillet markør fremover en plass. Feil svar resultere i en savnet sving. Den første spilleren til å nå låven er vinneren.