Hvordan lage et spill i Ogre

Objektorientert motoren for grafikkgjengivelse, eller Ogre er et gratis program som brukes til å gjengi grafikk for videospill og andre animasjon prosjekter. Det er ikke en komplett video spillmotor siden den ikke håndtere oppgaver som spill fysikk eller lyd støtte, så designe et spill i Ogre innebærer å bruke en rekke supplerende programvareverktøy.

Bruksanvisning

1 Design din første scene ved hjelp av 3-D programvare som 3DS Max, Maya eller Speedtree. Vær oppmerksom på hvor nært tegn må samhandle med naturen, slik at du holde filstørrelsen under kontroll. Hvis du vil ha et bakteppe av fjerne fjell, vil de trenge langt færre detaljer enn en graffiti-dekket veggen som helten din vil bli kastet mot.

2 Lag dine karakterer i 3DS Max, Maya eller et annet program som Carrara 3D eller Poser. Benytte deg av de store biblioteker av kostymer, rekvisitter og andre elementer som er tilgjengelig på nettet nettsteder som DAZ 3D eller Renderosity. Rigg dine karakterenes ledd og bevegelse grenser og inkludere dem med tegn filer for overføring til OGRE.

3 Importer karakterer, scener, rekvisitter og andre filer du har opprettet for spillet ditt. Trollet design team anbefaler å laste ned OgreMax, som er en pakke med importører, seere og andre verktøy som spesifikt støtter OGRE og hjelpe designere som jobber i 3DS Max og andre populære design programmer.

4 Integrere arbeidet med din foretrukne videospill motor. Trollet teamet anbefaler NeoAxis, men mange andre er tilgjengelige, for eksempel Blender, Quake Engine og fleksibel Isometrisk Free Engine.

5 Teste spillet blant venner og familie først. Når den er klar, utstede det som en betaversjon enten å velge spillet testere eller i et forum hvor du kan motta ærlige tilbakemeldinger. Arbeid ut bugs og tilby fullført spillet for distribusjon.