Hvordan lage et verdenskart for D & amp; D

Mange Dungeons & Dragons-kampanjer har forhåndsinnstilte verdener for deg og dine venners karakterer å utforske, men den virkelige kreativitet kommer i designe dine egne verdener. Når du oppretter en verden, trenger du et kart slik at du kan plassere din tegn på eventyr i den. Den eneste virkelige regler og grenser for å utforme et slikt kart er i din egen fantasi, men det er noen grunnleggende trinn og tips du kan følge for å gjøre mot å skape din egen D & D setting.

Bruksanvisning

1 Trekke ut hoved kontinentet eller kontinenter i din verden på et ark. Når du har kystlinjer og den generelle formen på landmassene, kan du måle hvor de andre geografiske funksjoner vil bli.

2 Tegn fjellkjedene på land. Disse områdene er svært viktige fordi de bestemmer hvor gjenstander som elver kommer fra. Fjellet bør være nær kystområdene hvis du prøver for en realistisk skildring.

3 Legg store elver, som starter opp i fjellene og flyter nedover, reiser til slutt til kysten hvor de beiter i sjøen.

4 Sett i farlige områder av verden som ørkener og vulkaner. Husk at vulkaner er vanligvis blant de høyeste fjellene, og ørkener er vanligvis plassert i nærheten av fjellet der elvene ikke flyter.

5 Tilsett de øvrige geografiske funksjoner, som skoger og sumper. Begge disse eksemplene bør være sentrert rundt elvene, med sumper ligger nær elvemunninger der de møter havet.

6 Marker stedene for dine byer; disse bør generelt være langs elver og / eller andre steder hvor ressursene og reise er lett tilgjengelige. En god plassering er langs en elv i nærheten av en skog.

7 Fullfør landskap med grotter og andre fangehull innganger at spilleren tegn er ment å oppdage. Disse bør være inne i fjellet, men se etter spesielle steder, som rundt vulkaner eller hvor elvene kommer ned fra klipper som fosser.