Hvordan lage Fantasy Maps

En stor fantasiverden minner oss hjem. Hvis vi ikke kan se oss selv i verden, så det vil bare noensinne kile fantasien uten å etterlate et varig inntrykk. Fantasy-romaner noen ganger hjelpe jorde sine innstillinger ved å presentere et kart som for å si "Ja, dette stedet er solid". Den beste måten å lage et kart over en fantasy setting er ved å ta signaler fra virkelige verdenskart. Denne guiden vil gi deg en grunnleggende oversikt for å gjøre en enkel fantasy kartet.

Bruksanvisning

1 Hvordan lage Fantasy Maps

Trekke grensen for kartet. Tradisjonelle kart bruke grensen på kartet som en plass for kunst å gjøre kartet mer attraktivt. Men grensen kan også være tomt for det hvite området. Minst tre av sidene skal ha en lik størrelse grensen.

2 Hvordan lage Fantasy Maps


Lag et rutenett. Sjøkart bruke et rutenett av faktiske geo-linjer for referanse, men et rutenett fungerer godt for land kartlegger også. Enten du velger å beholde rutenettet i den endelige kartet, lage et rutenett for veiledning mens du tegner. En ideell rutenett for referanse deler kartområdet ved krefter av fire (f.eks fire, 16, 64), men de opprinnelige målene på papiret til slutt vil avgjøre rutenettet.

3 Hvordan lage Fantasy Maps


Tegn et område for kompassrose. Kompassrosen definerer retninger (nord, sør, øst og vest). Stilen på kompassrose er opp til deg, men nord må utpekes. Du kan finjustere teknikken for kompassrose senere. For nå, er nok en grov skisse.

4 Hvordan lage Fantasy Maps


Tegn området for tittelen på kartet. Du kan plassere tittelen innenfor grensen, men kartene har en tendens til å ha tittelen i et hjørne av kartet området. Fordi du fortsatt skissere kartet, betyr tittelen ikke å være fancy. Tegn en plassholder for tittelen og avgrense det senere.

5 Hvordan lage Fantasy Maps


Sett målestokk for kartet. En del av å sette skalaen omfatter bestemmer om ikke å ha en skala. En global kartet vil stole på lengde- og breddegrad linjer mens kartet av en landsby ville ha en bar som representerer 500 yards. Tenk området kartet vil representere, og deretter sette en skala hvis bare for referanse som du fortsette å tegne. Rutenettet er nyttig for perspektivet i å sette skalaen.

6 Hvordan lage Fantasy Maps


Bestem hvor du vil taste kartet. Tenk på katalogen på ditt lokale kjøpesenter. Avhengig av stilen, er butikker merket med tall, mens et eget panel beskriver hva hvert tall representerer. Større skala maps vanligvis har navnene på områdene skrevet i kartet. Eksempel byen ville ha "Sample Town" skrevet over hele området for byens navn. Men mye som kjøpesenteret katalogen, kart og merk mange steder ville ha nytte av å ha en egen tast for å unngå navn kjører over hverandre og fylle opp kartet.

7 Hvordan lage Fantasy Maps


Tegn de viktigste geografiske trekk i kartet. Betyr kartet representerer en øy nasjon? En kontinent? En oppdrett landsby avgjort mellom fjell? Bruk grove former for å skape den generelle delen av kartet. Tegn inn grensene hvis du må for videre henvisning av hva landene ligger utenfor kartet. Ikke bekymre deg om linjekvalitet for nå. Du er fortsatt i grov skisse stadiet av tegning.

8 Hvordan lage Fantasy Maps


Tegn grove områder for store områder på kartet. Hvor er vannet? Hovedstaden? Skogen? Bruk vanlig former for å markere det generelle området av betydelige steder. Alt annet du tegne på kartet vil fokusere rundt de store attraksjonene.

9 Hvordan lage Fantasy Maps


Tegn mindre områder, veier og elver. Legg steder av interesse og store ruter å ytterligere fylle ut kartet. Veiene og elver bør være grove linjer for nå.

10 Avgrense skisser for tittelen, kompassrose og grensen. Arbeidet med tittelen og kompassrose før grensen fordi grensen er mindre viktig. Hvis du tenker på dem som lag, er tittelen og kompass rose plassert på toppen av grensen. Fullfør tittelen, kompassrose og grensen i pennen før du går videre. Når blekket er tørt, slette blyantstrekene under og retusjere pennen linjer om nødvendig. Vinkel og maler er nyttig for dette trinnet.

11 Fullfør de viktigste geografiske funksjoner. Kantene på landmasser på typiske kart sjelden har rette linjer. Bruk en stat eller land kartet for referanse som du tegner ut ujevne kanter på landmassen.

12 Tegn i fjellene, vann, skog og bebyggelse. På større skala kart, er viktige funksjoner gitt generelle uttalelser. Fjell er gitt en rekke åser, skoger trær og hav bølger. Selv byene får enten bare en sirkel eller et symbol. Tegn nok åser, trær og bølger for å gi den grunnleggende ideen av området. Gjør som noen tegninger som mulig.

1. 3 Tegn på de viktigste områdene av interesse. Som du tegner bosetninger, festninger eller hva, vurdere å skrive inn navnet på den locale deretter tegne rundt bokstavene. Generelle områder er merket med et navn strukket over området, men mindre områder av interesse må være tydelig merket.

14 Tegn på veier og elver, deretter avgrense de andre elementene i kartet. Tenk på virkelige veier og elver. De synes rett som du reiser langs dem, men fra et høyere perspektiv, veier og elver er ikke rett i det hele tatt. Som kantene av landmasse, bruk inkonsistente linjer. Pass på at det er en åpenbar forskjell mellom veier og elver.

Når du er ferdig veier og elver, bør du slette eventuelle gjenværende blyantstreker. Med hvert kart du tegner, vil du avgrense teknikk og ferdigheter. Kartene du ser i fantasy-romaner og for videospill er tegnet av fagfolk, så ikke forvent å lage en spektakulær kartet på første forsøk. Tålmodighet og vilje vil hjelpe deg å gjøre virkelig fantastiske kart.

Hint

  • Bruk en tilsvarende skalert kart for referanse mens drawing.Wear hansker mens du tegner for å hindre smudging.Use en fjær børste eller trykkluft for å fjerne slette leavings.Use pergament og en blekkhuset penn til å gi kartet et eldre feel.Use et tykt papir når du bruker ink.If du ikke kan fortelle forskjellen mellom en fantasi kart og en ekte en, så det er en stor fantasi kartet.
  • Stapper for mange detaljer på et kart vil drepe sine appeal.Leaving for mange tomme plasser vil gjøre kartet ser bland.Drawing et kart er vanskeligere enn det ser ut.