Hvordan lage Flash slåssespill

Hvordan lage Flash slåssespill


Klassiske todimensjonale slåssespill er en klassisk sjanger i spillverdenen. Det er få spill som er mer tilgjengelig for en uformell publikum og kan så lett bli transportert til leseren plass. Takk til Flash er nesten universell adopsjon av de fleste nettlesere og noen mobiltelefoner, hvis du designe og kode spillet i Flash, vil det kunne nytes av omtrent alle databrukere. Denne guiden vil gi deg det grunnleggende for å lage en Flash slåssespill som kan kjøres på omtrent alle nettleseren tilgjengelig for øyeblikket.

bruksanvisning

1 Skissere det grunnleggende i spillet. Dette betyr i praksis at du bør bestemme hvordan spillet skal fungere før du faktisk begynner koding eller lage figurmodeller.

2 Utvikle din spillets motor. Dette vil være den viktigste koding del av å utvikle spillet og omsorg bør tas for å sikre at det kommer ut akkurat slik du har tenkt. Siden du skal bruke Flash, bør koden være skrevet i Actionscript, det kodespråket for Flash-applikasjoner. Hvis du ikke er komfortabel med å gjøre alt dette koding eller ønsker noen ideer om hva som kan gjøres med Flash, så du søke etter Flash motorer og teste disse spillene for å få en følelse for hva du kan gjøre og hvordan du kan forbedre det som allerede har vært gjort.

3 Lag din karakter. Alle kjemper spill trenger minst marginalt overbevisende tegn, selv om det spillet ikke har en historie av noe slag. Sørg for at dine figurmodeller alle ser passer for din spillverden (ønsker du at brukerne ler av din latterlig scenario i et slåssespill)? Disse modellene kan utformes på en rekke verktøy, inkludert gratis og åpen kildekode Blender, Maya, eller til og med Photoshop. Ja, du kan komme unna med å bruke Photoshop, siden modellene er ment å være to-dimensjonal.

4 Design noen nivåer for figurene som å kjempe. Du har et par valg her: du kan foreta en full tredimensjonal bakteppe mot din todimensjonal lekeområde. Du kan gjøre en semi-tredimensjonal bakgrunn som gir en illusjon av tre dimensjoner, men tar ikke så mange ressurser. Eller du kan bruke en vanlig todimensjonal bakgrunn som ville ta minst minne. Igjen, Maya, Blender, og Photoshop kan gjøre denne jobben for deg.

5 Teste spillet nå som du har alle bitene sammen. Pass på at det ikke er noen rare feil eller glitches som ville fjerne publikum fra opplevelsen. Når det er ferdig laste spillet ditt til en nettside og se på treff rulle begynne.