Hvordan lage FPS spill

En stift i spillindustrien, har første-person skyting eller "fps" spill i det siste hatt en oppblomstring med høy budsjett titler som «Halo» og «Gears of War». For å lage din egen FPS spill, vil du trenge ferdigheter i kunst, design og koding (eller tilgang til folk som kan gjøre disse tingene). Å skape en troverdig interaktiv verden er mye mer arbeid som folk flest tror, ​​og krever mye tålmodighet og dyktighet, men kan være en morsom og givende opplevelse.

Bruksanvisning

1 Lage en grunnleggende premiss for spillet ditt. Er det et krigsspill satt i Amerika fortid, eller en futuristisk kamp foregår på en fremmed planet? Denne forutsetningen vil avgjøre alt fra dette punktet videre, inkludert dine art direction, lydeffekter og tegn.

2 Skriv en historie som passer din premiss og lar deg sette "oppdrag" for dine spillere. For eksempel kan et spill satt i andre verdenskrig har en historie om hovedpersonen er en hemmelig agent som må infiltrere fiendens territorium. Dette omrisset lar deg sette opp konkrete mål for dine spillere og bygge et spill rundt disse målene.

Ta med en åpning som introduserer spilleren til spillet og et par vendinger og svinger langs veien, og en avslutning som enten binder det hele sammen eller forlater den åpen for en oppfølger.

3 Designe noen tegn (skriftlig) som du vil representert i spillet, inkludert deres bakgrunn og identifiserbare kjennetegn. Du må designe ikke bare hovedpersonen, men dine fiender, noen nøytrale karakterer og biler samt.

Vær grundig og konkret når du utformer tegn; ingenting stridsvogner en FPS raskere enn grunne karakter design.

4 Satt sammen noen skisser av det visuelle aspektet av spillet, inkludert karakterer, level design, våpen utforming og eventuelle biler spillet inneholder. Sørg for at hver karakter, våpen og kjøretøy, er skissert i "hvile" og "aktive" posisjoner, siden du trenger å referere til både under koding fasen.

Tweak tegningene til din smak; tegnene skal se ut akkurat slik du forestilte dem. En av de store gledene ved spillet produksjon er å kunne dele din unike visjon med spillerne dine, så ikke gå på akkord med din design.

5 Lag en lyd effekter bibliotek for alle aspekter av spillet. Dette bør omfatte alle mulige scenario du kan tenke på, fra lyden av din karakters føtter på alle mulige underlag i spillet til lyden av hvert enkelt våpen slående hver overflate som kan bli rammet.

Det er noen lyder du vil absolutt smakstilsetning skape. Den hyl av en grotesk monster, den concussive eksplosjon av en granat, sizzle av en laserstråle ... du kan lage disse lydene slik du ønsker, og det kan virkelig være en fantastisk kreativ opplevelse.

6 Binde det hele sammen til slutt ved koding spillets mekanikk. Dette innebærer alt interaktivt i spillet, fra hvordan våpen påvirke ulike overflater til hvordan figurene beveger seg, når visse lydeffekter vil spille og hvordan spillet utvikler seg på en andre-for-andre basis.

Dette er den mest avgjørende aspektet av spillet-prosessen, siden buggy spill er universelt panorert, uavhengig av resten av sine meritter. Vær sikker på at koding er lyd og test for alle mulige eventualiteter i gameplay.

Hint

  • Det er mange steder på nettet hvor du kan trekke kunstnere, programmerere og lydde om hjelp. Du trenger ikke å gjøre alt selv.