Hvordan lage Games i Microsoft

Hvordan lage Games i Microsoft


Med Microsofts lansering av Xbox 360, er det nå mulig for entusiaster til å designe sine egne spill for Xbox 360 eller en Windows-maskin.

Bruksanvisning

1 Bestem maskinvaren din datamaskin vil kreve. Den slags maskinvare som kreves for spillet slutt avhenger av hvor avansert du vil gjøre spillet. For eksempel vil avansert grafikk og koding krever et grafikk-kort og en prosessor utformet for høy hastighet.

2 Bli med XNA Creators Club ved å klikke på "Logg inn" og gå inn på Xbox LIVE påloggingsinformasjon. Dette er et fellesskap for spillskaperne som også tar deg tid til å spillet før det er lov til å bli utgitt, for å sikre at spillet er fullt funksjonell og uten bugs. Hvis du ikke har en Xbox LIVE-medlemskap, kan du registrere deg på XNA påloggingssiden. Du kan bare registrere deg for en gratis medlemskap på dette punktet, og registrere deg for en premium-medlemskap senere. (Se trinn 5)

3 Last ned og installer XNA Game Studio 3.1.

4 Lær C # språket, siden XNA Game Studio krever .NET Framework til å kjøre. Du kan lære språket på nettet, men vær forberedt på denne prosessen ta opptil flere måneder, avhengig av komplikasjon til spillet idé. (Se Resources)

5 Skaff en premium medlemskap i XNA Creators Club. En midlertidig, engangs fire-måneders medlemskap koster $ 49; en årlig lisens koster $ 99. Disse prisene er gjeldende fra midten av 2010. Du trenger ikke å kjøpe et premium-medlemskap hvis du har tenkt å lage spill utelukkende for datamaskinen, men det er nødvendig for å sende dem til gjennomgang på Xbox 360.

6 Koble Xbox 360-konsollen til kontoen din. Hvis du vil koble de to, download "XNA Game Studio" fra Game Marketplace og følg instruksjonene.

7 Lag ditt spill i XNA Game Studio bruker nylig lært språket. Fordi C # er fleksibel, kan du gjøre så komplisert et spill som du ønsker og bruke avansert grafikk.

8 Pakke spillet ditt og sende det til vurdering i XNA samfunnet. Hvis det er noen feil, vil spillet mislykkes, og du vil trenge for å feilsøke det før du sender på nytt. Hvis det ikke er noen problemer, vil spillet bli lagt til biblioteket for Xbox 360 indie spill.

Hint

  • Last ned noen av de mange eksempler på at XNA samfunnet har forutsatt, og mange av disse inkluderer prøven koding, for å hjelpe deg å få en bedre håndtak på hvordan du går frem.