Hvordan lage Grand Theft Auto San Andreas Second Edition Fullt Modifiserbar

"Grand Theft Auto: San Andreas» ble løslatt etter populariteten til «Grand Theft Auto III» og «Grand Theft Auto:. Vice City" På grunn av uenighet knyttet til ubrukt innhold som ble låst opp av folk modding spillet, ble en ny versjon av spillet utgitt som viste seg modding evner ved å sjekke en nøkkelfilen for å være sikker på at det ikke hadde blitt endret. Heldigvis for nysgjerrige game moddere, er det svært få endringer for å gjøre den andre utgaven av "Grand Theft Auto: San Andreas" modifiserbare som den første utgaven.

bruksanvisning

1 Kopier filene heter "gta3.img" og "gta.dat" fra "Grand Theft Auto: San Andreas" installasjon til et annet sted på datamaskinen, for eksempel skrivebordet ved å holde "Ctrl" tasten på tastaturet og dra filene til den nye plasseringen. Den "gta3.img" filen ligger i "Modeller" katalog i main "Grand Theft Auto: San Andreas" installasjonsmappen, mens "gta.dat" ligger i "data" katalogen.

2 Åpne den opprinnelige "gta.dat" filen med Notepad eller en lignende tekst editor. Legg merke til de linjer som begynner med "#" symbol, da disse er kommentere linjer. Legg til "IMG MODELLER \ CUSTOM.IMG" (uten anførselstegn) på en ny linje etter kommentarlinjer, og er den første ikke-kommentar linje i filen; du kan erstatte noen filnavnet du ønsker på "CUSTOM", så lenge det ikke er navnet på en eksisterende fil i "Modeller" katalog i "Grand Theft Auto: San Andreas" installasjonsmappen. Lagre "gta.dat" og lukke teksteditor.

3 Start Alci sin IMG Editor fra der den er lagret. Opprett en ny .img fil ved hjelp av "New" i programmet "Fil" -menyen, og deretter legge mod filer du tidligere har samlet til den nyopprettede .img fil ved å bruke "Import" -funksjonen. Lagre .img-filen, med samme filnavn du oppga når du redigerer "gta.dat" filen tidligere. Lukk redaktøren.

4 Start Grand Theft Auto IMG Tool. Åpne den opprinnelige "gta3.img" fil fra "Modeller" katalogen; en liste over alle filene som finnes i .img filen vises. Finn filen navn på listen som korresponderer med navnene på modded filer du tidligere plassert i det nye .img-filen. Bruk "Gi nytt navn" i "Kommandoer" -menyen til å endre filtypen til "OLD" eller et annet internnummer som ikke brukes av spillet. Avslutte programmet uten å gjenoppbygge arkivet.

5 Launch "Grand Theft Auto: San Andreas». Siden du ikke gjenoppbygge arkivet spillet vil ikke anerkjenne en forskjell i "gta3.img" filstørrelsen og vil lansere normalt. Filene du har endret forlengelse av vil ikke laste, og modded filene i den nye .img-filen lastes inn i deres sted når denne filen heter fra "gta.dat" fil-listen.

Hint

  • Mod filer kan lastes ned fra spillmiljøet mod hosting nettsteder, eller du kan lage dine egne modded filer ved å eksportere de originale filene fra "gta3.img" filen og endre dem selv.
  • Feil i "gta3.img" eller "gta.dat" filer vil føre til at spillet krasjet ved utsetting. Rette disse feilene ved å erstatte dine endrede filer med kopiene du har laget av de opprinnelige filene for å unngå å måtte reinstallere spillet. Dette vil deaktivere mods i "Grand Theft Auto: San Andreas", men du kan prøve å endre filene igjen.