Hvordan lage Insentiv diagrammer for å forbedre Behavior

Insentiv diagrammer kan være en stor motivator for barn i alle aldre. Føles det som om du er konstant roping eller forelese barna om deres atferd? Det er lett å bli fanget opp i faget syklus. Breaking bort fra roping og skape positiv forsterkning som incentiv diagrammer kan bidra til å gjenopprette fred i ditt hjem!

Bruksanvisning

1 Still spesiell oppførsel for insentiv diagrammer for å løse. Velge noe generelt som "ikke å være slem" er ikke et produktivt mål. Barn kan ikke forstå hva som faller inn under kategorien "ikke å være slem". Velg spesifikke, målbare mål. Et eksempel kan være å henge opp jakken din når du går inn døren, eller bruk oppførsel. Tenk om de spesifikke atferd som forårsaker problemene og løse disse problemene først.

2 Bestem belønning for å nå målet. Også finne ut hvor mange ganger atferden må gjentas for å få belønning. Dette vil veilede hvor mange plassholdere er lagt til insentiv diagrammer. Velg nøye, slik at målet ikke er for lett eller for vanskelig å oppnå.

3 Velg et tema for insentiv diagrammer. Har barnet ditt elsker tog? Gjør tog tema insentiv diagrammer. Hvis du valgte 10 som nummer før en belønning mottas, trekke 10 tog biler på incitament diagrammet. Hver gang barnet ditt gjør ønsket atferd, farge en togvogn eller plassere et klistremerke på den. Du kan alltid gjøre en tradisjonell rutenett for insentiv diagrammer, men tilpasse den til ditt barns interesser kan gjøre det mer motiverende.

4 Når du har opprettet den faktiske diagrammet, introdusere ideen om insentiv diagrammer til barnet ditt. Forklar hvordan det fungerer og hvordan hun tjener klistremerker. La henne få vite om gevinsten og når hun vil motta dem.

Hint

  • Adresse bare noen få atferd om gangen. For små barn, bare velge en atferd om gangen. For eldre barn, kan du være i stand til å arbeide på et par mål av gangen.
  • Du kan legge merke til at selv om du bare spesielt adressering 1 eller 2 atferd med insentiv diagrammer, er det en stor generell forbedring i atferd.
  • Involvering barnet i å sette mål og velge belønninger kan øke effektiviteten til insentiv diagrammer.
  • Disse insentiv diagrammer kan også fungere som ork diagrammer.
  • Hvis målene er altfor lett å få til, vil barnet bli belønnet når han ennå ikke kan fortjener det. Hvis målene er for vanskelig, kan han bli frustrert og ikke prøve i det hele tatt. Du kan alltid justere antall eller klistremerker som kreves for en belønning eller endre målet mål i dine insentiv diagrammer.