Hvordan lage Kart Games

Hvordan lage Kart Games


Kart spill er oftest brukt til å lære og teste spillernes kunnskap om geografi. Du kan fokusere på uansett størrelse eller type kart du vil hvis du lage ditt eget kart spill. Hvis du ønsker å lage et flott animert video kartet spillet (som de i Resources nedenfor), bør du nok starte med et brettspill. Prosessen starter med en forholdsvis enkel liste over materialer for å samle.

Bruksanvisning

1 Hvordan lage Kart Games

Plukk et kart som du vil bruke. De fleste kart spill fokuserer bare på stater, provinser eller land. Du kan velge hvilken som helst detaljnivå, inkludert solsystemet, kontinenter, land, stater, fylker, byer, bydeler eller gater. For vårt eksempel, bruker vi et kart over solsystemet. For spillet ditt, kan det være lurt å ta en atlas og spore konturene av de geografiske enhetene du har valgt. Hvis du kopierer fra kart sider med forskjellige skalaer, kan du kopiere dem i forskjellige størrelser og bruke kopimaskiner eller bilderedigeringsprogram for å få dem til samme skala.

2 Hvordan lage Kart Games


Bestem hva slags informasjon spillere må spille. De fleste kart spill gi deg navnet på et sted, og deretter be deg om å finne den på et kart over bare skisserer. I vårt eksempel er vi ber om substansielle kunnskap i tillegg til relativ posisjon, så i tillegg til å vite navnene og plasseringen av alle planetene, vil spillerne trenger å vite hvilke måner gå med som planet, og plasseringen av dvergplaneter og asteroide belter. I spillet kan du teste spillernes kunnskap om statlige eller nasjonale hovedsteder, elver, innsjøer, fjellkjeder eller andre geografiske funksjonen.

3 Hvordan lage Kart Games


Velg en mekaniker for tilfeldig generere utfordringer. Det enkleste er å generere kort som kan stokkes, med spørsmålene på den ene siden og løsninger på den andre, som du vil se i vårt eksempel. Du kan velge å legge alle utfordringer i sidene i en bok, som kan vippes åpen tilfeldig. Du kan velge å kjede svarene; for eksempel hvis noen finner Texas riktig, kan det hende han må rulle en terning, og hvis den kommer opp med en E for øst, må spilleren også nevne Louisiana, Arkansas og Oklahoma (alle statene øst i Texas).

4 Design din prototype. Du kan starte med en papirversjon og flytte opp til mer holdbare eller flere intensive formater senere etter behov. Pass på at kartet ditt er stort nok til at den minste omrisset er identifiserbare. På kartet vårt, Ceres (en dvergplanet mellom Mars og Jupiter) er den minste element, slik at alle andre skisserer må være større når vi velger en størrelse for Ceres. I spillet ditt, kan Rhode Island være den minste staten, Prince Edward Island kan være den minste provins, eller Gambia kan være den minste land. Pass på at kortene dine er store nok til å passe den største oversikten på kartet. I vårt utvalg spill, hvis vi skulle inkludere konturene eller bilder på ryggen i stedet for mer informasjon, ønsker vi å sørge for å størrelse dem slik at Jupiter (den største planeten) passer bredden på våre kort.

5 Test spillet ditt. Hvis du bruker spillet som et pedagogisk verktøy, prøve den ut med vennene dine før du gir den til elevene. Hvis du bruker det bare for underholdning, undervise en gruppe av venner til å spille det første. Deretter kan du prøve det ut på en annen gruppe av venner eller bekjente, men la dem lære å spille det bare fra skriftlige instrukser. Deretter observere. Du kan finne at lengden på spillet, må antall kort, regler eller noen andre aspekter av spillet justering. En hyppig problem med pedagogiske spill er kjedsomhet, så prøv å holde andre spillere okkupert når det ikke er deres tur - muligens ved å la andre svare hvis den opprinnelige spilleren får spørsmålet feil.

Hint

  • Jo flere unike elementer du kan legge til spillet ditt, jo mer underholdende det vil bli. Kanskje du kan legge til en racing element til spillet. Kanskje du skal legge penger, slik at spillerne får betalt for riktige svar og må betale for hvert feil svar. Hvis du vil at alt arbeid til å lønne seg, må du gjøre det interessant nok til å holde spillere som spiller lange og hyppige spill.
  • Hvis du ønsker å slå spillet inn i et program, kan det være lurt å teste det som et brettspill først, slik at du jobber ut Kinks før du går gjennom den møysommelige prosessen med å skrive kode og generere digital kunst.