Hvordan lage Narrative Photography

Hvordan lage Narrative Photography


I sin bok "On Photography", Susan Sontag sa: "Fotografier og sitater virke, fordi de blir tatt for å være biter av virkeligheten, mer autentisk enn lengre litterære fortellinger." Selv om fotografering kan hevdes å være så mye av en tolkning av virkeligheten som litteratur, fordi fotografen rammer og komponerer bildet, men kameraet kan fange en viktig ånd av livet slik det blir levd. Narrative fotografering inviterer deg til å være nysgjerrig på historiene utspiller seg foran deg og sakte hjulene deg inn som en aktiv deltaker.

Bruksanvisning

1 Sammenligne et fotografi av et stilleben av frukt eller blomster med en tatt av mennesker i en gate. Gode ​​eksempler på sistnevnte ville være noe i den nylig oppdagede arbeidet med Vivian Maier, som street photography er fylt med eksempler på narrativ fotografering. Hennes fotografier trekke deg i å spørre hva som har gjort denne personen latter, hva historien er bak sjømann ser tre jenter leser en avis på trappen, eller hva det travelt er å ta toget.

2 Se på forskjellen mellom en 19. århundre poserte portrett tatt i et studio med, for eksempel et bilde av amerikanske pionerer pressing høy eller står rundt en gammel motorvogn. Mens poserte sitter er interessant som en rekord skudd, går historien ikke lenger enn hva den sitter har på seg, hennes uttrykk, eller høyden på aspidistra. Pionerene, derimot, er full av interesse for den videre fortellingen i bildet - tilfeldige uttrykk og positurer, en følelse av fellesskap og en historie kretser rundt aktiviteten: et liv sett i sammenheng.

3 Se etter historier å fortelle med bildene dine. For eksempel, når du fotograferer middagsgjester, se etter sammenhenger mellom mennesker. Formidle stemningen i middagsselskap i stedet for bare å spille inn den. Vera Feyder, i hennes utstilling artikler publisert i "Henri Cartier-Bresson - à propos de Paris," beskriver fotografens ferdigheter i å fange "... sangen av grov rødvin allerede drukket eller å være beruset neste gang." Fade inn i bakgrunnen og se på folk. Ta en lang skudd å plassere dem i sammenheng, eller komme rett inn med en stor blenderåpning, selv så bredt som f2.8 og hjem på en delt uttrykk eller en sidelengs blikk.

4 Ta med deg kamera for en tur og se etter det lille bildet i stort bilde. Husk Cartier-Bresson bilde av en mann hoppe over et oversvømt område. Se etter folkemengder av mennesker får på en buss og inkludere sin destinasjon på forsiden. Et eldre par som holder hender i parken. Kanskje hun holder blomster - det er deres jubileum? Har han bare foreslått? Er de besøker sitt første møte plass igjen etter mange år? Hvis du stiller spørsmål som du komponere din fotografi, tolke scenen foran deg, slik at din fotografiet inviterer en seer til å stille de samme spørsmålene.

Hint

  • Gjør det til en vane å ta kameraet med deg uansett hvor du går. Bedre det enn å sparke deg selv for å ha gått glipp av en god mulighet for bildet.