Hvordan lage nye krefter i D & amp; D

I "Dungeons & Dragons" rollespillet, har hver karakter en rekke spesielle krefter til disposisjon. Den fjerde utgaven av "Dungeons & Dragons" Player håndbok inneholder et strømlinjeformet system for strømbruk og organisering som filtrerer Powers inn i en av tre grupper, basert på hvor ofte de kan være ansatt i et tegn: Daglig Powers kan brukes en gang om dagen , Encounter Powers kan brukes én gang i løpet av hvert møte, og at-Will Powers kan brukes når som helst, på spillerens fritid. Opprette unike krefter er nå enklere takket være enkelheten i det nye systemet.

Bruksanvisning

Opprette Powers i D & D: 4th Edition

1 Bestem deg for hvilken type strøm du vil opprette: Daglig, Encounter, eller At-Will. At-Will Powers representere trekk ved tegnet som eier dem, men er generelt sammenlignbare i styrke til en grunnleggende angrep. Encounter Powers er kraftige angrep eller kunster som kan være ødeleggende hvis det lykkes, selv om deres suksess priser bør være sammenlignbar med AT-Will Powers og grunnleggende angrep. Daglige Powers er den mektigste i spillet, og ofte har en effekt (for eksempel halv skade eller en liten bonus) selv om mislykket.

2 Bestemme arten av strøm du vil opprette: Er det et angrep, eller en defensiv / helbredende handling? Se i spillerens Handbook, og bruker de samme skader og mål modifikatorer som for tilsvarende krefter på samme nivå.

3 Velg eventuelle tilleggs typen modifikatorer for Power. For eksempel, hvis det er en kraft som bruker lys eller guddommelig magi, gjør Power "Divine" eller "Radiant" for å påvirke visse mål med ekstra bonuser.

4 Bestem natur Power. Har Strøm målrette en fiende sinn? I så fall bør det være en Will-baserte angrep. Hvis den er rettet mot en fiende kropp, bør det være en Fortitude- eller Armor Class - baserte angrep.

5 Gi navn til Power, og skape smaken tekst for å beskrive hva som skjer i spillet når strøm brukes.

Hint

  • Du kan bruke etablerte makt Creation verktøy på nettet for å gjøre dine krefter standardiserte og balanserte, men hvis du vil ha fullstendig kreativ kontroll, er det enklest å ta dem selv, ved hjelp av spilleren håndbok som guide. Noen makt kan være gyldig i "Dungeons & Dragons", så lenge det er avtalt spillerne.