Hvordan lage Racing spill

Hvordan lage Racing spill


Dataspill har blitt en populær underholdning verktøyet. De gir en måte å fordrive tiden når du ikke er i humør til å se på TV, høre på musikk eller utføre noen fritidsaktivitet. Faktisk er videospill etableringen stadig mer populært som tiden utvikler seg, og en av de ledende spillsjangre er racing spill. For å lage racing spill, det er viktige skritt for å vurdere for at spillet skal være fullt funksjonell og spillbart.

bruksanvisning

1 Skriv ned videoen spillkonseptet. Før selv gjør en racing videospill, må du analysere hvordan spillet vil bli gjennomført. For eksempel planlegger hvor mange nivåer vil være tilgjengelig, enten racing spillet vil ha en liten eller stor historie, hvis spillet kursene vil foregå i virkelige byer eller land og hvilken spillmoduser vil være tilgjengelig for å spille. Når dine viktigste ideene er planlagt, er du nå klar til å utføre dem.

2 Skaff et spill programmeringsverktøy. For å sette racingspill sammen, må du lære hvordan spillet vil være animert, og hvordan den vil oppføre seg. Gjennom spillprogrammering, stiller du de grunnregler for bilens hastighet, rekkefølgen på hvert kurs spilleren løp, intensiteten av dueller mot gjenstander og hindringer, og eventuelle andre spesielle effekter du ønsker å legge til.

3 Lag alle nødvendige spillobjektene. For å gjennomføre de objektene som er tilgjengelige i alle racing nivåer, må du opprette dem separat. Det er 3-D modellering verktøy tilgjengelig som kan hjelpe deg i å skape og forme alle typer modeller, for eksempel spillkarakterer, biler og sekundære hindringer for å følge hver racing kurs. Herfra kan du også lage hvert nivå bilen vil rase i.

4 Importere alle spillobjektene inn i programmeringsspråket programvare. Siden programmering søknaden forteller spillet hvordan du samhandler med spillobjekter og karakter beslutninger, må du peke programmeringsverktøy til objektene du oppretter. Herfra kan du sette noen skript som definerer alle objektmønstre innenfor hvert kurs.

5 Test det endelige resultatet. Lag en grov skisse av den første spillbare utgivelse. Når alle objektene i spillet er satt sammen gjennom programmeringsverktøy, kompilere og eksportere dem til en enkelt fil, som i hovedsak er den endelige versjonen av racing spillet selv. Start spill for å teste noen grunnleggende og avanserte handlinger som bilens racing fart, dueller mot andre biler i spillverdenen og annen effekt du implementert i hele kodingsprosessen.