Hvordan lage rollespill

Rollespill er stor underholdning, og kan gi mange timer med trygg nytelse samtidig bygge kritisk tenkning ferdigheter og fantasi. Mange fans av sjangeren til slutt ønsker å designe sitt eget spill, og her vil vi gå over de grunnleggende trinnene for å lage din egen RPG.

Bruksanvisning

Hvem har ansvaret her?

1 Du er den som har ansvaret for å skape dette spillet. Lær det nå og spare tid. Landet, verden eller universet du lager er ditt, fra reglene i fysikk på opp. Du er ikke alene, men du er ansvarlig, i hvert fall inntil spillet er klar for noen andre spill-mester til å kjøre. Det er noe annet du trenger å forstå: du kan gjøre alt du kan drømme om, men du må gjøre det arbeidet. Vill fantasi må kanaliseres inn i noen grunnleggende strukturer for å lage et spill som fungerer og er morsomt å spille.

2 Det er en stor ting du ønsker å gjennomføre, men du vil ha hjelp til: spillerne. I et rollespill, mens du gir struktur til spillet, vil spillerne bidra med å kjøttet ut i verden ved å spille spillet. Din første hensynet vil være hvordan spillet kommer til å samhandle med spillerne og hvordan de kommer til å samhandle med hverandre. Hvordan spillet og dets spillere samhandle er det som definerer hva slags RPG du skal make.There er tre primære typer rollespill: 1. Pen og papir2. Levende-Action3. ElectronicAre spillerne kommer til å spille rundt et bord i en liten gruppe, med et spill-mester fører dem? Hvis ja, så du gjør en penn og papir spillet. Hvis de kommer til å fysisk handle ut sine opplevelser med minimal retning fra spill-mestere, så er det en live action spill, også kalt en laiv, for «Live handling rollespill." Til slutt, hvis du kommer til å skrive opp verden og automatspillmekanikken gjennom en datamaskin eller spillkonsoll du gjør et videospill. Hver struktur har sine egne måter å jobbe på, og egne betraktninger.

3 Hva slags spill er det? Er det en high-fantasy episke komplett med riddere og konger? En science fiction verden, modig og post-apokalyptisk? Eller er det noe helt nytt, noe ingen har tenkt på ennå? Avhengig av type spill, kan den type struktur du har valgt ikke passer for den typen spill du ønsker å gjøre. Actionfylt space opera ser flott ut på en skjerm, men fungerer ikke så godt i live action format.

4 Avhengig av strukturen og hva slags spill du gjør, må du bestemt spill mechanics.1. ClassesIt er bedre å utlede ditt løp fra klassene, fordi ulike raseegenskaper vil bli definert av hvilke klasser løpet er god for. Knights eller hekser, rompirater eller cyberpunk hackere, klasser er det som tillater spillerne å definere seg selv .. Regne ut din base klasser og det som definerer dem. Viktige saker å tenke på er: "Hva er denne klassen rolle i en gruppe?" "Hvordan vil denne klassen løse problemer og løse konflikter?" og "Hvordan denne klassen bli sterkere etter hvert som spillet utvikler seg?" 2. RacesDecide nå hvis du skal bruke forskjellige raser i spillet. Klassene og den typen spill du gjør vil ha fortalt deg hva slags raser å bruke. Hvis du gjør en science fiction video game satt på en post-apokalyptisk Earth, deretter mennesker, mutanter, cyborgs, og kanskje aliens er dine løp. Hvis du gjør en lunefull fantasispill som dreier seg om gamle eventyr, deretter alver, dverger, mennesker og kanskje troll er det opplagte valget. Finne ut din base løp. Sentrale spørsmål er: "Hva slags bonuser eller straffer kommer fra rase?" og "Hvordan de forskjellige raser passer inn i historien?" 3. ConflictConflict oppløsning er hvordan rollespill fremgang. Noen må dø, eller ikke dø, eller noe må bli funnet eller mistet. Noen ganger er disse konfliktene kan være utrolig komplisert, men de fleste konflikter er i utgangspunktet enkel: folk vil ha ting, og noen ganger andre folk komme i veien for å få de things.Think om alle de tingene som karakterene i spillet kanskje ønsker. Rikdom, makt, ære, kunnskap, indre fred og enkel å overleve er de vanligste motivasjon, og så spillet må ha noen måte å løse konflikter på alle disse nivåene. Magic, bekjempe, stjele, mutante krefter og diplomati er bare forskjellige mekanikere som gir mulighet for konflikt og oppløsning. Dine spillmekanikk bør komme fra klassene: hekser bruke magi og kanskje potions, krigere treffe ting og tyver stjele. Velg din spillmekanikk for hver type klasse og conflict.4. RandomizationYour spillmekanikk trenger noen element av flaks for å tillate konfliktløsning uten å føle mekanisk. Selv den svakeste karakteren skal ha en sjanse til å vinne, og den mektigste bør fortsatt ha en sjanse til å tape. De fleste penn og papir spill bruker terninger, live-action spill bruke papir-stein-saks, og videospill bruke rutiner som er programmert inn i spillet. Regne ut din randomisering method.5. LevelsThis er der alt kommer sammen. Klassene må fremgang, og at progresjonen vil bety en økning i deres evne til å løse konflikter. Denne økningen i ferdigheter og makt kan også være representert i randomisering av spillet ved å senke sjansen for å mislykkes i å løse konflikter som tegnet nivået øker. Finne ut hvordan hver klasse vil utvikle seg som de går opp gjennom nivåene.

5 Nå som din verden og spillmekanikk er tatt vare på du trenger en back-story og noen ikke-spillbare figurer, bakgrunns folk i spillet ditt. Du trenger bare noen viktige tegn til kjøttet ut back-historien, så ikke bli for detaljert. Flertallet av spillet og dets befolkning vil oppstå gjennom gameplay.Once du disse trinnene fullført, har du opprettet RPG og er klar til å prøve det ut.

Hint

  • La dine spillere gjør jobben for deg! Bare gjøre noen få anfall og deretter la spillerne designe sine egne høyere nivåer.
  • Ikke bli for detaljert! De beste rollespill utvikler og endres etter hvert som de er spilt.