Hvordan lage Secret Code Wheels for Kids

Hvordan lage Secret Code Wheels for Kids


Barn liker å late som de er spioner fra tid til annen. De bruker forstørrelsesglass for å finne ledetråder. Noen ganger disse spionene trenger å sende meldinger til andre speidere, men de kan ikke bare skrive ut en melding om at alle kan lese. De trenger å skrive en melding i kode. Gjør hemmelige kodehjul for barna å leke med og å hjelpe dem til å sende og tolke kodede meldinger de mottar.

Bruksanvisning

1 Legg til kartongen på et flatt underlag. Tegn to sirkler, ved hjelp av blyant, ved å spore rundt leppene til glassene. Sørge for at ett av glassene er minst 1/2-tomme større i diameter enn den andre.

2 Klipp ut de to rundene ved hjelp av saks.

3 Del sirkelen inn i 26 båter ved hjelp av blyant og linjal. Tegn 13 rette linjer på tvers av sirkelen, som du ville i å kutte en pizza, for å gi deg de 26 forskjellige kiler. Gjør dette på begge sirklene.

4 Trace over kile linjer ved hjelp av en fin-punkt tippet permanent markør.

5 Skrive alle 26 bokstaver i alfabetisk rekkefølge, på kantene av den sirkel inne de enkelte kiler på den større sirkel.

6 Kom opp med en spesiell kode og skrive det ut på papir. Gi hver av bokstavene et tall, symbol eller en annen bokstav - for eksempel, A = 1.

7 Kopier koden fra papir til kilene på mindre sirkel.

8 Legge mindre sirkel på toppen av større sirkel. Sentrer mindre sirkel inne i større krets slik at du enkelt kan se alle bokstaver eller tall på begge sirkler.

9 Punch et hull gjennom midten av begge sirkler. Tilsett metall låsen gjennom fronten av kodehjulet og åpne klemmene på baksiden for å holde de to delene på plass; avpass slik at det er løs nok til at sirklene for å snu.

Hint

  • Når tracing kile linjer med markøren, sørg markøren later en blekk merke bare om bredden som en kulepenn ville, ellers linjene vil være for nær, og du vil ikke være i stand til å legge til bokstavene.
  • Du kan gjøre opp noen spesiell kode du ønsker. For eksempel kan du gå bakover med alfabetet betyr at "en" egentlig står for "z", "b" står for "y" og så videre. Du kan også bare komme opp med en tilfeldig kode; bare sørg for at du bruker hver bokstav bare én gang. Du kan også bruke tallene 1 til 26 for å representere bokstaver.