Hvordan lage spill programmer
Opprette spillet programmer er en programmering prosjekt som er mye enklere enn det pleide å være. Minst to grunner for dette. Det ene er at utviklerne har gjort spillet programmeringssett spesielt for montering spill. En annen er den store tilgjengeligheten av åpen kildekode-spill som kildekode du kan studere. En flott ting om spillprogrammering er at krefter du bruker for å lage ett spill betaler deg tilbake mange ganger over. Forstå hvordan å gjøre en opprinnelige spillet lar deg lage mange varianter av det. Spillprogrammering gir dermed mange timer med underholdning.
bruksanvisning
Lag en dataspillprogram med en spillprogrammering Kit
1 Installere et spill programmering kit som Darkbasic, 3-D Rad eller GAME.
2 Last inn en prøve spillet i settet utviklingsmiljø. Les settet dokumentasjon eller hjelpefilen for detaljerte instruksjoner om dette trinnet.
3 Spill prøven spillet og ta notater på hvordan den spiller, dens karakterer og andre elementer av spillet.
4 Stopp prøven spillet og lese kildekoden, betaler spesiell oppmerksomhet til kommentarene. Disse uttalelsene er notater fra programmerere som forklarer hvordan spillet fungerer.
5 Spore gjennom programmet som betyr å kjøre den en uttalelse om gangen. Dette lar deg vise verdiene av alle variablene i programmet som gir en slags vindu du kan se programmets arbeid gjennom.
6 I settet utviklingsmiljø, gjøre små endringer i tall eller strenger der meningen er klart for deg. For eksempel kan du endre 50 til 100 i følgende hypotetiske utsagn: "PointsNeededToWin = 50."
7 Fortsett å gjøre endringer i spillet før alle spor av det originale spillet er borte. På dette stadiet, er spillet en helt ny en som du har opprettet.
Lag et spill ved å studere et Open Source spill
8 Installer og spille en åpen kildekode spill som Ultra Deluxe, Battle for Wesnoth eller Armagetron.
9 Les spillets kildekode som er skrevet i ren tekst. Dette betyr at du kan lese den i et tekstbehandlingsprogram eller tekstredigeringsprogram som Wordpad.
10 Få en kompilator for spillets programmeringsspråk. Dette språket er nevnt i spillets dokumentasjon som leveres med kildekoden. Hvis spillets utviklere skrev spillet i Java, må du installere en Java kompilator fra Java utvikling nettstedet. Hvis utviklerne skrev spillet i C eller C ++, får en kompilator satt ut av Åpen Watcom, Microsoft eller GNU organisasjonen.
11 Kompilere spillet ved å følge instruksjonene som fulgte med kompilatoren.
12 Gå gjennom koden for å se hvordan det fungerer som du gjorde i forrige avsnitt.
1. 3 Gjentatte ganger gjør endringer i koden ved å skrive ny kode eller slette / endre eksisterende kode. Rekompilere spillet etter hver endring til det originale spillet er ikke lenger tydelig.