Hvordan lage spill til Nintendo DS

Den håndholdte Nintendo DS tillater brukere å spille spill på farten. For å lage spill for det, har du to alternativer. Du kan leie et team for å utvikle spillet, eller du kan gjøre alt arbeidet selv. Ved hjelp av et team er mye lettere som en fullt utviklet DS spill kan ta måneder til et år eller mer for å skape fordi DS spillene er utviklet i det dynamiske programmeringsspråket C ++. Uansett hvordan du velger, aldri jag spillets utvikling tid som spillet vil trolig være mer morsomt og spillbart hvis du gir den nok utviklingstid.

Bruksanvisning

1 Utvikle en forretningsplan og strategi. Du må komme opp med hvordan laget vil fungere som en virksomhet. Bestem deg for hvordan du vil annonsere dine produkter, inkludert varehandel og forbrukerforskning som er relatert til hva slags spill du kommer til å gjøre. Du må sørge for at det er et marked for spillet ditt. Også, må du finne ut hvordan du vil kjøre din kundeservice og distribusjon. Långivere vil ønske å se all denne informasjonen, og så vil Nintendo.

2 Skaffe penger fra långivere til å starte din bedrift. Send inn din forretningsplan til banker og utlån selskaper. Jo mer informasjon du gir dem om din bedrift, jo bedre. Møte dem i person, slik som å gjøre et godt inntrykk og være høflig.

3 Sett sammen et team av programmerere, 3D modellbyggere og lydteknikere med tidligere videospill-creation opplevelse. Hvis du finner folk med forrige DS programmering bakgrunn, er det en ekstra bonus.

4 Søk om offisiell Nintendo tredjepart status. Send inn din forretningsplan, en beskrivelse av dine tidligere spillopplevelse, spillet forslaget og en liste med hovedutviklerne på de ansatte. Hvis du ikke blir en offisielt anerkjent tredjeparts Nintendo selskap, kan laget ditt ikke juridisk lage spill for DS.

5 Skaff en Nintendo DS Development Kit, som kan kjøpes gjennom On2 Technologies. Spillets koden er implementert i dette settet, som vil demonstrere hvordan spillet kan spilles av på en faktisk DS.

6 Programmere spillets kode, som vil fungere som spillets ryggrad. Koden styrer hvordan spilleren beveger seg, hvordan datamaskinen tegn loven og reglene for spillet univers.

7 Lag 3D-modellene, som er det visuelle aspektet av spillet.

8 Bygg lyder og musikk.

9 Send spillet til Nintendo for sertifisering. Nintendo krever hver kamp som spilles på systemet for å være sertifisert av dem.