Hvordan lage spill til Wii

Utvikling spill for en konsoll som Nintendo Wii krever mer enn bare et spill idé og en datamaskin. Med økende kostnader for spillutvikling, vil aspirerende utviklere trenger for å skape en relasjon med Nintendo for å passe selskapets retningslinjer, samt skaffe seg den nødvendige maskinvaren for Wii utvikling. Spillet utviklingsprosessen kan koste en god del penger og ta år å fullføre. Bruk denne veiledningen for å starte prosessen med å lage og publisere en Wii spill.

Bruksanvisning

Hvordan lage spill til Nintendo Wii

1 Definer spill idé fra begynnelse til slutt. Begynn med en samlet idé om hva du håper å oppnå med spillet ditt. Bryt ned spillet inn i bestemte områder. Bestem sjanger av spillet, eller om det vil kombinere flere spilltyper. Tilbring tid på å utvikle karakterene og plottet; selv om spillet er action-orientert, vil du fortsatt trenger å ta spillere fra en start til slutt. Lag et dokument som lett kan leses og forstås av en tredjepart. Opprettelsen av dette dokumentet kan være en lang prosess, tar flere måneder å fullføre; I noen tilfeller vil mer enn ett år med forskning være nødvendig.

2 Se hvordan spillet vil benytte seg av de unike Wii-kontrollerne. Hvis bevegelseskontroll er en viktig del av spillet, forske på hvordan andre spill bruker teknologien og bruke denne kunnskapen til å tilpasse kontrollene i ditt eget spill. Husk at ikke alle Wii-spill bruker bevegelseskontroll, men utviklerne bør gjøre bruk av denne funksjonen.

3 Partner med fagfolk. Utviklingen av et spill krever kunnskap om spilldesign og programmering. Hvis du mangler kunnskap om programmeringsspråk som C ++ eller 3D-modelleringsverktøy, må du samarbeide med personer som kan hjelpe deg i disse aspektene av utviklingsprosessen.

4 Send inn en søknad om å bli en autorisert utvikler av Wii-spill. Å kunne produsere spill for utgivelse på Wii krever denne fullmakten.

5 Samle følgende informasjon å gi i søknaden til Nintendo:
Bedriftens navn, adresse, telefonnummer og hovedkontaktperson
Medlemmer av selskapet og deres bransjeerfaring
Navn på publiserte spill
Eksterne entreprenører som skal jobbe med utvikling

6 Fyll ut og send en konfidensialitetsavtale. Dette vil skje ved aksept som en utvikler. Du vil bli holdt ansvarlig for informasjon som er lekket om utviklingsverktøy og prosesser.

7 Kjøp en Wii Development Kit. For å kunne utvikle et spill på Wii, vil brukerne trenger mer enn en datamaskin; dette settet er laget for å kompilere kode, test spill, og sørge for programmering forblir innenfor rammene av konsollen. Disse pakkene varierer fra $ 2000 til $ 10.000.

8 Ta spillet ditt disposisjon og bygge produktet av dette dokumentet. Bruke development kit vil hjelpe deg å lære hvilke av dine ideer kan være effektivt oversettes til et Wii spill og som må endres for å passe konsollens begrensninger.

9 Kvalitetssikre spillet ditt. Dette er også ofte referert til som testing for bugs. Ofte spill inneholder glitches som kan være liten, for eksempel feil tekstur, eller store nok til å hindre spillere i å fortsette forbi et visst punkt i spillet. Bring på utsiden spillere som vil bli tildelt spesifikke deler av spillet til å spille gjennom flere ganger, alt mens du tar opp og rapportere bugs og glitches til programmerere.

10 Undersøke muligheten for å anskaffe en utgiver for spillet ditt. Besøk hjemmesidene til noterte spillutgivere som Ubisoft og Electronic Arts. Kontakte selskapet for å se om det ville være villig til å publisere og distribuere spillet ditt.

11 Publiser spillet ditt. Hvis du ikke har en utgiver, kan du sende inn ditt spill for utgivelse av WiiWare, nedlastbare spill kanal konsollens. Hvis spillet er godkjent for utgivelse av Nintendo, vil det bli lagt til sin kommende utgivelsen planen.

Hint

  • Begynn med programmering spill på PC. Dette er en rimeligere rute til å ta som en uavhengig spillutvikler, og du vil bygge en portefølje av arbeidet for å vise selskaper som Nintendo.
  • Utvikling konsoll spill er en kostbar oppgave. Uten skikkelig finansiering, kan det være svært vanskelig å få autorisasjon som Wii utvikler.