Hvordan lage spillet rekvisitter i Maya

Maya er et 3D grafisk design program først og fremst brukes for å designe dataspill. Et spill prop er et objekt som legger natur, men er ikke en del av landskapet. For eksempel vil en gresskar hengende fra et tre betraktes som et spill prop. Legge til egendefinerte rekvisitter kan legge til stemningen og forsterke atmosfæren i spillet. Maya brukes til å legge teksturer og farger til tredimensjonale objekter, som deretter kan eksporteres og lagt til spillet ditt.

Bruksanvisning

1 Åpne Maya og skript mappene som finnes i Maya underkataloger.

2 Klikk på "File" og deretter "Project" og deretter "Set".

3 Tildele en primær prosjektkatalogen. Dette vil tildele en katalog for å lagre spillet prop.

4 Klikk på "File", deretter på "" Import "alternativet boksen.

5 Velg filtype på 3D-modellen du importerer og klikk på «import».

6 Velg filen som inneholder 3D-modellen du vil importere, og klikk deretter på "import".

7 Høyreklikk 3D-objektet du importerte, klikk på "Tilordne nytt materiale," og velg et materiale til en legge til 3D-objektet. Attributtet editor vinduet vil ikke automatisk åpne.

8 Tildele farge, skyggelegging og tekstur av 3D-objektet du vil bruke som en prop.

9 Klikk "Export", så sjekk "Export Reference", "Export Physics", "Eksport en ramme Idle" og "Compile."

10 Klikk på "Layer" og deretter "Opprett Empty Layer", og angi navnet til "Reference" og klikk "Lagre".

11 Venstre-klikk på propellen, høyreklikk referanselaget, deretter "Legg til valgte objekter." Dette legger din rekvisitt til referansefilen.

12 Klikk på "File" og deretter "Lagre Scene", velg deretter et navn på Prop og klikk "Lagre".

1. 3 Klikk "Export" og deretter "Baneinnstillinger" og deretter skrive inn en sti å lagre prop.

14 Klikk på "Full Compile" og deretter "Export Only" for å eksportere prop.