Hvordan lage "Star" design uten Tablet

Hvordan lage "Star" design uten Tablet


"Star" er et online spill som involverer å kle opp digitale papirdukker i forskjellige drakter. Mens nettstedet tilbyr et stort utvalg av klær som å kle dukker, samt mange forskjellige dukker, liker noen brukere å lage sine egne tilpassede klær og dukker å bruke "Star" maler. En tablett, som tillater en person å bruke en trykkfølsom penn som en mus, er standard for de fleste som er interessert i digital kunst, men det kan være dyrt å kjøpe. Men det er ingen grunn til at du ikke kan gjøre "Star" grafikk ved hjelp av en mus i stedet.

Bruksanvisning

1 Installer et digitalt tegneprogram på datamaskinen. Programmer som Photoshop, Corel eller Easy Paint Tool SAI er egnet. GIMP, som er gratis, er også et attraktivt alternativ. Maling, som er installert på mange datamaskiner, kan brukes til å lage "Star" grafikk, men det er ikke ideelt på grunn av mangel på visse, nyttige verktøy som er tilgjengelige på andre programmer.

2 Ta et skjermbilde av dukken du ønsker å endre. Hvis du ønsker å male klær, bruke en vanlig dukke med bare undertøy. Lagre bildet og åpne den i din tegneprogram.

3 Slett noen bakgrunn fra bildet ved hjelp av viskelær verktøy.

4 Lag et nytt lag over bildet av dukken. Bruk en tynn pensel og en mørk farge og skissere de endringer som du ønsker å gjøre, som for eksempel ulike hår, klær eller tilbehør.

5 Velg farger og male en liten flekk av hver farge på skisse laget. Klikk pipetteverktøyet på disse fargede flekker å bruke dem igjen senere; pipetteverktøyet prøver piksler og endrer børste farge til fargen på samplet piksel. Musen på datamaskinen ikke er trykkfølsom, så det er veldig viktig å velge de nøyaktige nyanser som du ønsker dine farger. Trykkfølsomhet gjør det lettere å kontrollere farge og blander nyanser. Du vil ønske minst tre nyanser for ethvert objekt: lys, medium og mørk. Flere nyanser av en farge kan du gjøre mer realistisk klær.

6 Lag et nytt lag på toppen av dukken laget og under skisse laget. Ved hjelp av en hard børste og en medium skygge, tegne og fylle i objektet som du vil med en solid farge uten noen detaljer eller skyggelegging.

7 Shade objektet med mørke farger ved å legge dem til områder som ville være mørkt. For eksempel, hvis du var å male et skjørt, bruke en hard-edged pensel til å trekke tynne trekanter fra midjen til hem, noe som tyder folder. Du kan også bruke lasso verktøyet til å tegne en figur, deretter fylle det inn med en bøtte verktøyet. For en mus, bare male med hard-edged børste kan være lettere for deg, som du kan gå over linjene dine gjentatte ganger til du danner formen du ønsker. En litt problemer med å kontrollere musen hemmer ikke denne tilnærmingen.

8 Legg høydepunkter til objektet med samme tilnærming som skyggelegging, men legger fargene lys til områder som ville være sterkt opplyst

9 Blande farger ved hjelp av en blanding verktøy og legge til detaljer som sømmer eller knapper.

10 Fortsett å legge til flere objekter til dukken er fullt tilpasset til din tilfredshet. Bruk et nytt lag for hvert nytt objekt. Slett skissen laget når du er ferdig og legge til et nytt bilde eller male et bilde på et lag bak dukken laget for en bakgrunn. Lagre filen som en TIFF, GIF, PNG, JPEG eller BMP for å dele arbeidet ditt med andre.