Hvordan lage tegn Fighting spill

Mens det er mange typer av programvare der ute for å bidra til å skape dataspill, er det få dedikert til slåssespill. Fighting spill er først og fremst kjent som 2D-spill der to jagerfly hertug det ut i en liten turnering. Kjente titler for denne sjangeren av spill inkluderer Street Fighter, King of Fighters og Guilty Gear. Mens programvare som spill maker eller Adobe Flash innebærer en bit av programmering og mye prøving og feiling, freeware MUGEN av Elecbyte har den største følgende grunn av sin brukervennlighet og ekstrem tilpasning.

bruksanvisning

Ved hjelp av MUGEN

1 Last ned og installer MUGEN programvaren på datamaskinen (se Ressurser).

2 Bli kjent med programvaren ved å eksperimentere med små spill og lese opp på tutorials og håndbøker.

3 Bruk enkle sprites Programvaren leveres med som din grunnlag for dine egne kreasjoner. Hvis du ikke er så flinke til å skape spillet sprites selv, prøve å laste ned skreddersydde tegn på de ulike MUGEN forumsidene (se Ressurser).

4 Legg til dine egne menyer og helse og statuslinjer for å gi spillet et personlig preg.

Bruke spill Maker

5 Last ned og installer spillet Maker fra YoYo spillets nettsted (se Ressurser).

6 Les deg opp på hvordan du skal bruke programmet på selskapets offisielle tutorials og søke sin "wiki" siden for mer informasjon.

7 Lag en grunnleggende spillet som en skytter før du utfordrer deg selv med en fighter spillet. Dette vil hjelpe deg å bli mer kjent med program-kampene spill har en tendens til å være en av de vanskeligste å programmere.

8 Begynn å eksperimentere med programmet å begynne å lage en grunnleggende fighter spillet. Når du arbeider med programmet vil du sakte begynne å være i stand til å sette i mer avanserte kontroller.

Bruk av blits

9 Last ned et program som lar deg jobbe med flash-filer. Adobe Flash er et populært valg. Mens du må kjøpe Flash, kan Adobe du bruke en prøveversjon av programmet. Bruk dette for å se om du ønsker å bruke programmet.

10 Studier programmering som flash er ikke laget spesielt for spill. For eksempler se Newgrounds, et fellesskap av mennesker som bruker Flash for å lage dataspill og korte animasjoner.

11 Begynne å lage animasjoner før du begynner koding i selve programmet. Du vil trenge disse animasjoner for å vite om koding fungerer som den skal.

12 Begynn å eksperimentere med koding. Skrive kode for et slåssespill er veldig vanskelig, men med nok praksis hvem som helst kan gjøre det.