Hvordan lage vann med Half-Life 2 Hammer
Valve Corp, utvikleren av Half-Life 2 dataspill, har tillatt spillerne å endre spillet ved å gjøre sine egne kart å spille i spillet. En ting som kan legges til på kartet ditt er en forekomst av vann. Vann er en ganske utfordrende shader (grafisk gjengivelse) innenfor Source Engine Hammer program; Dette er på grunn av sin animasjon og det faktum at det er refraktiv, reflekterende og fogged.
bruksanvisning
1 Dobbeltklikk på Hammer-ikonet på skrivebordet for å starte programmet. Vent til det å laste.
2 Klikk på verktøyet på venstre ruten som er formet som en blokk. Klikk-og-dra-verktøyet på rutenettet i den midterste ruten. Slipp den når boksen er så stort som ønsket. Dette vil fungere som omrisset av vann.
3 Klikk på "Browse" under "Tekstur" på høyre ruten. Dobbeltklikk på "nodraw" for å velge tekstur. Klikk på "Apply Texture" for å bruke teksturen til vannet blokken.
4 Velg "Texture Application" verktøyet på venstre ruten. Dette vil få opp en modus kalt "Face Edit".
5 Klikk vannet blokken på nytt for å velge det. Åpne Texture Browser igjen.
6 Skriv "vann" for å finne bare teksturer som har vann i deres navn. Dobbeltklikk en tekstur du vil. Prøv for eksempel "water_canals_water2."
7 Klikk på "Apply" i Face Rediger.