Hvordan lage Xbox360 spill

Hvordan lage Xbox360 spill


Hvordan skal du bruke tiden din når du ikke spiller din elskede Xbox 360? Making søte spill for andre mennesker å spille, selvfølgelig. Takk for en stor del til Xbox Live og XNA utvikling-programmet, er det lettere enn noen gang å produsere og distribuere ditt eget spill. Alt du trenger for å starte er programmering ferdigheter og en god idé.

Bruksanvisning

1 Design et spillkonsept. Skriv en historie linje for spillet ditt. Bestem hva tittelen på spillet vil bli. Hvis det er en enkel arcade style spill minst bestemme hva som er målet med spillet er. Organisere dine ideer på papir vil gjøre selve etableringen av spillet flyter mye mer jevnt og holde deg fra å måtte gå tilbake og gjøre mange endringer senere.

2 Lag konsepttegninger. Ta dine ideer til en artist, eller hvis du er kunstnerisk talent, lage din egen konsepttegninger. Concept kunst er kunst som fungerer som en referanse når du oppretter visuelle elementer i. Concept art kan også benyttes for cover art eller for markedsføringsformål. Du kan finne tonnevis av kunstnere på deviantart.com. Det er en link for avvikende kunst i Resources. Gjennom sitt arbeid og finne noen som art stil vil utfylle konseptet. Skriv et forslag melding som forteller hva slags kunst du ønsker og hva du er villig til å betale. Når du har kunsten, har du grunnleggende scenario, historie, objektiv og de visuelle aspekter av spillet, er det tid for det virkelige arbeidet skal begynne.

3 Programmere spillet. I tillegg til bare å skrive kode, vil du også lage musikk og lydeffekter, og spille teste det endelige produktet flere ganger for å finne glitches. Med mindre du er en datamaskin geni, er spillet enkelt, eller har ubegrenset tid til å utvikle spillet du vil trenge hjelp. Du kan danne et selskap og ansette personale eller bare outsource en del av arbeidet. Du kan finne freelance programmerere på nettsteder som elance.com. Det er en link for Elance i Resources. På dette stadiet bør du også ha i tankene formatet for spillet. Med andre ord, vil det være en Xbox LIVE-tittel eller tilgjengelig på en disk?

4 Copyright ferdige spillet. Med mindre du har tenkt å selv publisere, det er viktig å gjøre dette godt før du starter tittelen for å beskytte ideen din før du begynner å vise det til utgivere.

5 Få spillet publisert. Du vil ha alternativer. Selv publisere gjennom Xbox LIVE, finne et forlag til å utgi spillet ditt, eller lage din egen in-house forlag. Forlag vil betale for å produsere disker og vanligvis dekker det meste av markedsføringskostnader. I bytte, vil de ta en del av overskuddet. Hvis du er ute etter en utgiver, og dette er første tittel, sjansene er du nødt til å jobbe med mindre selskaper. Ikke mist motet; store selskaper som Electronic Arts eier dusinvis av programvareselskaper, og dermed ikke ofte publisere spill fra uavhengige selskaper eller lone programmerere. Selvtillit publisering er så enkelt som å betale årsavgiften på App Hub og sende spillet ditt. App Hub er et nettsted opprettet for å gi verktøy og støtte til indie spillutviklere. Det er en link i Resources.