Hvordan løse for Slagvolum i fysikk

Forskyvning i fysikk er ikke bare et mål på avstand fra en utgangsstilling til en sluttstilling, er det også en vektor, noe som betyr at den har retning. Definisjonen av forskyvning i fysikk er forandring i stilling. Følg disse trinnene for å løse for forskyvning i fysikk. Les videre for å lære mer.

Bruksanvisning

1 Begynn med den forståelse at forskyvningen er en av de mer enkle vektor mengder, og blir en vektor den har både størrelse og retning.

2 Finne forskyvning ved å bestemme den korteste avstanden mellom startposisjonen og sluttposisjonen av partikkel eller objektet.

3 Ignorer banen til partikkelen. Alt du trenger er de faste endepunkter.

4 Bruk ligning "DX = X (endelig) - X (initial)" for forskyvning i fysikk hvor "D" er lik endring (eller delta) og X er den posisjonen til objektet eller partikkel.

5 Legg merke til at DX er positiv hvis den endelige X er den høyeste av de to X-er. DX vil være negativ hvis X (endelig) er mindre enn de første X. Vector mengder alltid ha en retning, slik at det endelige svar på den forskyvningsvektor vil alltid være enten i positiv eller negativ retning angitt med et minustegn eller et positivt tall .

6 Tegne et bilde av denne modell ved å plassere et tilfeldig punkt A i den første posisjon, og et tilfeldig punkt B på den endelige. Banen kan sveive rundt og gå i sirkler, men din fortrengning vil alltid være en rett linje mellom A og B "luftlinje" i lekmann vilkår.

7 Overfør disse punktene A og B til et koordinatsystem diagram, og du kan regne ut hvor mange enheter i X-retningen og hvor mange enheter i Y-retningen punktene dekker. Ved å gjøre dette vil du se likheten til andre likninger du har brukt i regnestykket som Pythagoras Theorem og avstanden formelen i algebra. Fysikk bruker alle disse matematiske verktøy i tillegg.

Hint

  • Displacement vanligvis omtalt i form av noen annen funksjon, for eksempel tid. Vanligvis det du leter etter er informasjon å komme fram til endring i forskyvning over en endring i tid, noe som er gjennomsnittshastigheten.