Hvordan Mesh objekter i TSRW

Hvordan Mesh objekter i TSRW


TSR Workshop, eller TSRW, er et verktøy fra The Sims Resource å forenkle handle om å skape tilpasset innhold, for eksempel møbler og frisyrer for dataspillet The Sims 3. Selv TSRW ikke har noen iboende meshing evner, det har blitt designet å jobbe med 3D-modelleringsprogrammer som Milkshape 3D. Du trenger en grunnleggende forståelse av TSRW, Milkshape 3D og meshing.

Bruksanvisning

Kloning et objekt

1 Klikk på "Create New Project" og velg passende kategori ( "Hair", "Tilbehør", "objekt") fra neste pop-up dialog.

2 Velg et objekt å klone som referanseobjekt. Plukk noe så nær i mulig i form til objektet du vil opprette for å minimere arbeidet. Man kan teknisk skape en barkrakk ved hjelp av en seng, for eksempel, men det vil være mer vanskelig å skape det endelige mesh. Klikk "Next".

3 Fyll ut "Project Name" med et unikt navn som er forskjellig fra andre objekter i spillet, selv de konstruert av andre skapere. opplæringen objektet etableringen på The Sims Resource anbefaler et format som "creatorname_objectname_date_time".

4 Fyll inn "Tittel" og "Beskrivelse". Disse vises til spillere så bør være beskrivende. Klikk "Next", og klikk deretter "OK" på den siste dialogen.

5 Lagre prosjektet som en .wks fil som referanse for den nye mesh.

6 Klikk på fanen Mesh å se detaljnivå, eller Lods. Plukk en LOD og klikk deretter på Export-knappen, som ser ut som mapper med en rød pil som peker bort. Dette vil eksportere mesh som .wso fil. Gjør dette for hver LOD, og ​​gir hver en egen fil navn.

Redigerer The Mesh

7 Lag din nye mesh ved hjelp av enten Milkshape eller annen 3D-modellering program. Du kan bruke det opprinnelige objektet som et utgangspunkt eller opprette en ny mesh fra bunnen av.

8 Optimalisere poly teller. For mange polys og objektet vil forsinke spillet, men for få og det vil se rå og uferdige. Når du er i tvil, holde den totale samme som referanseobjekt. Milkshape brukere kan bruke programvarens DirectX Mesh Verktøy for å optimalisere poly teller. Andre 3D modellering programvare kan ha sine egne optimaliseringsverktøy.

9 Åpne mesh i Milkshape - må du bruke Milkshape for dette trinnet - og velg deretter Fil> Importer> TSRW Object. Velg ett av .wso filene du har eksportert fra TSRW. Du skal nå ha to maskene som vises: referanseobjektet og den nye objekt.

10 Klikk på fanen Bones. Hvis ingen bein er oppført, kan du hoppe over dette trinnet. Hvis ikke, klikker på hvert ben og deretter på "SelAssigned." Hvis det opprinnelige objektet lyser, er at bein knyttet til dette objektet. Dobbeltklikk på nytt objekt, deretter på bein navn, deretter på "Tilordne" for å tildele beinet til den nye objekt. Eksporter som en ny .wso fil.

11 Gjenta trinn 3 og 4 med hver .wso fil eksportert fra TSRW.

Etterbehandling Din Object

12 Fra TSRW Klikk på Import-knappen ved siden av knappen Eksporter som du brukte før. Velg ett av .wso filer som du har eksportert fra Milkshape å være sikker på at den viser riktig.

1. 3 Klikk på Auto Generer Sun Shadows knappen ved siden av Importer. Det har symbolet av to piler i en sirkel. Dette vil automatisk generere riktig skygge mesh for nytt objekt.

14 Lagre nye masker. Du vil fortsatt trenger for å lage UV-kart, bump kart og teksturer og deretter flette alle disse ressursene i TSRW å lage din endelige objektet.

Hint

  • Hvis du ikke kan velge Import eller eksport i Milkshape 3D, bruker du en prøveversjon. Du må bruke en registrert versjon for å ha import / eksport evne.
  • Hvis du ikke ser "TSRW objekt" på listen over import / eksport objekt, har du ikke installert Milkshape 3D Workshop plugins.