Hvordan øke sjansene for Pokemon Capture

Hvordan øke sjansene for Pokemon Capture


Pokemon er et rollespill opprinnelig utgitt i 1996 til å bli spilt på Game Boy-konsollen. Hovedmålet med spillet er å fange og trene så mange Pokémon som mulig. Det er mange faktorer som avgjør hvor lett en Pokemon er fanget. Spillere må ha en konkret plan før du går videre til kamp der de prøver å fange en Pokemon. I noen tilfeller, viss Pokemon bare vises en gang i spillet, så det er viktig at spillerne forstår den beste måten å fange den Pokemon.

Bruksanvisning

Besøk Pokemart

1 Aksje opp på den høyeste karakteren PokéBall tilgjengelig i spillet. Dette vil variere basert på hvor langt inn i spillet du er. For eksempel, hvis du har nådd Cinnabar Island i Pokemon Red versjon, så bør du kjøpe Ultra Balls da disse vil gi deg den beste muligheten for å fange Pokemon.

2 Aksje opp på den høyeste karakteren potion tilgjengelig i spillet. Hvis du kjemper en Pokémon som er vanskelig å fange opp, så vil det mest sannsynlig gjøre noen alvorlige skader på laget ditt. Strømpe opp på potions gir deg en fordel i forhold til Pokémon du prøver å fange fordi du vil være i stand til å helbrede din Pokemon mens motstanderen ikke kan.

3 Aksje opp på gjenoppliver, maks gjenoppliver, eller full gjenoppliver, avhengig av hva som er tilgjengelig for deg, basert på hvor du er i spillet. Å kunne gjenopplive din Pokemon under kamp hvis de har besvimt er en stor ressurs fordi ofte bare en eller to av din Pokemon har evnen som trengs for å gjøre motstanderen lettere å fange.

Har rett Pokemon for jobben

4 Ha en Pokémon som har evnen til å sette motstanderen å sove. Putting en annen Pokemon til søvn vil gi deg den beste muligheten til å fange den, økende fangstrate fra en til to. Vanlig brukte trekk som vil sette en annen Pokemon å sove inkludere Sing, Hypnose og Sleep Powder. En sovende Pokemon kan ikke angripe.

5 Ha en Pokémon som har evnen til å fryse motstanderen. Frysing motstanderen vil også gi deg den beste muligheten til å fange det, øke fangstrate fra en til to. Vanligvis brukes trekk som vil fryse en annen Pokemon er Ice Beam, Blizzard og Ice Punch. En frossen Pokemon kan ikke angripe.

6 Ha en Pokémon som kan lamme motstanderen. Lammer motsatte Pokemon vil øke fangstrate fra én til 1,5. Vanligvis brukes trekk som vil lamme motstanderen inkluderer Body Slam, Thunder sjokk og Thunderbolt. Lammende motstanderen gir også en mulighet for at det motsatte Pokemon ikke vil angripe.

7 Ha en Pokémon som kan brenne motstanderen. Burning motstanderen vil øke fangstrate fra én til 1,5 i tillegg. Vanligvis brukes trekk som vil brenne en annen Pokemon inkluderer Flamethrower, Ember og Firespin. En Pokémon som er brent vil ta en liten mengde av skader etter hver tur.

8 Ha en Pokemon med evnen til å forgifte motstander. Forgiftning motstanderen vil øke fangstrate fra én til 1,5. Vanlig brukte trekk for å forgifte en motstander inkluderer Poison Sting, Poison Pulver og slam. En forgiftet Pokemon vil ta en liten mengde av skader etter hver tur.

Legge inn Battle

9 Lagre spillet før inn i en viktig kamp der du prøver å fange motstanderens Pokemon. Dette vil sikre at hvis du ikke ta det på første forsøk, kan du bare slå av spillet uten å lagre (etter det mislykkede forsøket) og slå den på igjen for å prøve på nytt som om kampen aldri skjedd.

10 Redusere motstanderens helse ned så lavt som mulig uten å gjøre det svakt. Dette vil øke sjansen for å fange Pokemon.

11 Bruk en Pokemon å fryse, søvn, brenne, gift eller lamme motstanderen før du kaster din PokéBall. Dette vil i stor grad øke sjansene dine for å fange Pokemon.

12 Kast din PokéBall når motstanderen er svekket. Noen ganger kan en Pokemon vil bli tatt på første forsøk, og noen ganger en Pokemon vil bli fanget på den femtende prøve. Dette er alt tilfeldig til spillet som er hvorfor det er viktig å ta med en stor tilførsel av Poke Baller i kamp.

Hint

  • Vær forsiktig når du brenner eller forgiftning en Pokémon som du ønsker å fange, da disse effektene vil føre til at motstanderen til å miste en liten mengde av livet etter hver tur til slutt gjør det motsatte Pokemon svak.