Hvordan Pass the Water Temple i "The Legend of Zelda: Ocarina of Time" for Nintendo 64

"The Legend of Zelda: Ocarina of Time" var et populært spill til Nintendo 64, som inneholder ti fangehull som du måtte erobre gjennom både vidd og sylte. The Water Temple er en lang og repeterende utfordring som vil sende deg backtracking mange ganger. Med tid og tålmodighet, vil du være i stand til å erobre denne formidable dungeon.

Bruksanvisning

Finne Ruto og Dungeon kart

1 Lag din vei til Water Temple etter redde kong Zora. Vannivået senkes. Ta på deg Zora Tunic og jern støvlene og gå mot vannet. Skyt bryteren over porten med hookshot for å åpne porten. Synke ned for å delta.

2 Sett din vanlige støvlene igjen og flyte tilbake til overflaten. Gå inn i rommet foran, og sette jern støvlene tilbake på å synke til bunnen. Spaser til til døren langs høyre. Du vil finne Princess Ruto, som vil be deg om å følge henne.

3 Fjern jern støvlene, flyte opp og følge henne. Klatre ut av vannet, og går gjennom en dør og drepe fire pigger. En skatt vises med kartet fangehullet inne.

drage Statue

4 Kom tilbake ut og stå foran Triforce symbol. Spill Zeldas Lullaby å senke vannstanden. Slipp ned i hullet du fløt gjennom, og tenne fakler. Døren åpnes. Inside, drepe de tre skapninger å lage en skatt vises. Kom tilbake til det sentrale området. Klatre på plattformen og skyv blokken inn i veggen til den faller i vannet. Sett på jern støvlene og falle ned etter det.

5 Ved enden av passasjen, ta av støvlene til å stige til overflaten. Hit bryteren i neste rom for å gi deg en måte å krysse kløften. Gå gjennom døren og ser etter en firkantet basseng. Synker ned og skyte bryteren i dragens munn å heve undervanns gate.

6 Ta av jern støvlene og klatre opp for å åpne en kiste med en liten nøkkel. Hit bryteren, sette jern støvlene på og slippe i vannet igjen. Gå tilbake til rommet med dragen og flyte opp. Brann din hookshot for å komme til den andre siden. Gå ut gjennom porten.

7 Synke til bunnen av vannet, og følge passasjen til utgangen. Bruk hookshot for å trekke deg ut ved å treffe en sirkulær objekt på veggen. Gå tilbake til det sentrale området, ta til høyre og inn i neste tunnel. Blås opp gapet i bakken, og synke ned.

Å få Compass

8 Kjør til enden av passasjen og gå til overflaten. Stå på bryteren på platfrom å heve vannstanden. Skyt hookshot på statuen for å komme over til den siden. Hit diamant bryteren for å heve stengene, og deretter slippe ut i vannet og går tilbake ned i hullet. Gå tilbake gjennom tunnelen og flyte opp.

9 Gå tilbake til sentrale rommet og finne den låste døren. Finne plattformen med pigger på begge sider. På slutten, skyte deg hookshot å trekke deg opp. Spill Zeldas Lullaby på Triforce-symbolet. Synke ned for å finne en avdekket hull. Drop ned og traff diamant bryteren.

10 Drep fiendene som faller ned. Dette vil åpne opp en port. Gå inn og åpne en kiste med en liten nøkkel inni. Gå tilbake til den sentrale rommet. Komme på den flytende blokk og hoppe over til en låst dør, gå gjennom og tilbake til det sentrale rommet.

11 Kjør til du ser en hylle med to krukker. Gå til den og følge hallen til du ser toppene. Trekk deg over med hookshot. Se tilbake og tar sikte på lengst av tre sirkulære stedene. Trekk deg tilbake over. Hit diamant bryteren og åpne brystet for å finne kompasset.

Finne Shadow

12 Gå tilbake til det sentrale området. Sink ned med jernstøvler til tunnelen rett nedenfor. Inne i tunnelen, bytte støvler og stige til overflaten. Du bør være i rommet du møtte Ruto i. Bomb veggen som ser ut av sted. Åpne kisten inne. Gå tilbake til det sentrale området, og få på hylle rundt midten struktur.

1. 3 Gå til den andre siden av rommet, og skyte over til låst dør. Gå inn og få på vannfontene. Skyt bryteren for å gjøre fontenen opphav til en ny plass. Det vil være en annen Triforce symbol. Spill Zeldas Lullaby å heve vannet.

14 Gå ned på midten bakken. Kjør mot klokken og en passasje åpnes. Gå til det og synke ned. Gå ned stien og dra blokken på slutten. Gå tilbake til det sentrale området og gå til motsatt side. Åpne låst dør og gå gjennom. Gå ned til flytting nedenfor, og hoppe av på bunnen.

15 Skyt den sirkulære objekt på veggen. Løpe ned i tunnelen og gjennom døren. Skyt den røde bryteren inne. Gå til første statue, og slå på strømmen igjen. Skyt sirkelen på veggen og slå på bryteren igjen, trekke deg selv til neste statuen. Hit på bryteren igjen. Klatre på statuen og skyte bryteren for siste gang. Gå på hylle og deretter trekke deg over toppene.

16 Bekjemp Mørk Link og åpne døren for å finne den longshot elementet.

Boss Key og Boss Battle

17 Spill Song of Time og hoppe i hullet som vises. Klem venstre veggen for å komme forbi virvelen. Sett på jern støvlene og gå rundt hjørnet, klemmer høyre vegg. Svømme rett mot hylle. Svømme til plattformen på den motsatte side og skyte øyet bryteren gyllen. Gå inn døren og åpne kisten.

18 Tunnelen vil ta deg tilbake til dragen rommet. Synke i vannet, og gå tilbake til det sentrale området. Slippe til helt nederst i området. Gå inn i tunnelen på høyre side, og flyter opp til toppen og spille Zelda Lullaby å senke vannet. Gå ned i hullet, og gå tilbake til det sentrale området.

19 Hodet igjen til døren i midten struktur. Inside, bruke longshot for å komme til topps. Slipp ned til andre etasje og gå ut. Hodet igjen til motsatt side og skyte øyet på veggen med baugen til å åpne en port. Bruk longshot å få i tunnelen. Kjør til enden og skyv den røde blokken for å få til en skatt.

20 Gå ut igjen og skyte over til neste hylle. Slipp ned til hovedetasjen og inn i tunnelen på nordsiden av kartet. Skyt på tvers for å komme til en dør. Når du er inne, slitasje jern støvlene og hodet til den andre siden, unngå tunge steiner. Gå inn døren. Fall ned til høyre og blåse opp på veggen.

21 Dra blokken så langt det kan gå, og gå deretter til venstre side og blåse den veggen opp. Skyve blokken resten av veien inn i vannet. Dette vil treffe en bryter, som vil heve vannet. Gå opp store skritt inn døren. Tråkk på bryteren for å åpne barer over døren. Hopp over vannet og avslutte. Ta på deg jern støvlene og vente på svingende rocke å passere deg.

22 Når du passerer den, flyte opp til overflaten og gå gjennom gangen og gjennom døren. Sjefen nøkkelen står i skattekisten.

23 Finn sjefen. Gå tilbake til det sentrale rom og inn i midten struktur. Gå til toppen, finner Triforce-symbolet, og spille Zelda Lullaby. Skyt drage statue for å nå langt avsatsen, og gå gjennom døren. Skriv sjefen dør, kjempe Morpha, og fullføre Water Temple.

Hint

  • Sjekk referanser for visuell hjelp.