Hvordan planlegge en god D & amp; D Campaign

Når du planlegger en god "Dungeons and Dragons" kampanje, sørg for at du er forberedt før spillerne lage sine karakterer. Et annet alternativ er å bruke ferdiglagde kampanjeinnstillingene, men det er best å bruke litt oppfinnsomhet å lage en original, minneverdig og morsomt spill.

Bruksanvisning

Planlegging ut alt

1 Spill har vanligvis tre til fem spillere.

2 Bestem hvilket nivå du ønsker tegnene skal være. Bruk kjernen regelboken for å hjelpe med dette trinnet. I D & D, kan lavt nivå tegn dør veldig lett, men høyere nivåer kan gjøre spillet altfor lett. Nivåer tre eller fire er et godt sted å begynne.

3 Finne ut hva målet med spillet er. Er det en gjenstand av gammelt og ufattelig makt? Har en prinsesse trenger redning? Horder av barbarer i ferd med å ødelegge en by? Du må planlegge dette ut til å gi dine spilleres tegn en grunn til å holde sammen.

4 Sette sammen en god back-story for tomten. Hvorfor er barbarer angripe? Hvorfor vil spillerne ønsker å finne gjenstanden? Hvem kidnappet prinsessen, og hvorfor? Unngå unødvendig kompliserte historier første gang.

Du kan planlegge ut en hel politisk system med en grundig plott om hvordan prinsessen kidnapping vil kaste alt i kaos - men tenk om det er virkelig nødvendig for tegnene du skal gjøre med.

5 Gjør deg kjent med det grunnleggende spillet. Hold regelbøker rundt, bare i tilfelle. Bruk en jukselapp for å holde noen grunnleggende regler praktisk, for eksempel hva terninger en spiller har til å rulle til angrep.

6 Lag noen side tomter å trekke ut om dine spillere blir lei.

7 Dine spillere sannsynligvis ikke vil følge historien akkurat slik du har planlagt, så endre tomten som de går gjennom den.

8 Ta notater om hva spillerne har gjort i løpet av en kamp - de fleste spill er vanligvis kjøres en gang i uken i flere uker eller måneder. Alltid tenke på hvilke konsekvenser deres tidligere handlinger vil ha under fremtidige spill.

Hint

  • Tenk på reglene flere som generelle retningslinjer. Hele spillet er basert rundt å gjøre ting opp.