Hvordan produsere soldater i "Widelands"

"Widelands" er et gratis, open-source strategi spill inspirert av "Settlers". Spilleren velger fra en av tre fraksjoner og guider dem gjennom utvikling av en by. Selv om spillet streker bygging i løpet av ødeleggelse, har det likevel en militær komponent. Spillere trene soldater og sende dem inn i fiendens territorium for å utvide sin bystat. For å gjøre det, må de først til å utstyre sine soldater med utstyr. Den barbarer, imperium og Atlantis hver har unike elementer som de trenger for å trene soldater.

Bruksanvisning

barba~~POS=TRUNC

1 Klikk på et fjell for å plassere et flagg. Klikk på flagget og velg "Send Geologist". Vent til Geologist å speide området. Han vil se etter jern, kull og gullforekomster. Hvis han finner noe, vil han forlate et flagg.

2 Klikk på en jern flagg for å bygge en jerngruve eller klikk på et kull flagg for å bygge en kullgruve. Bygge veier for å koble disse gruvene til ditt hovedkvarter.

3 Bygg et smelteverk og øks fabrikk nær gruvene, helst på samme vei. Jo nærmere de er hverandre, jo raskere vil du være i stand til å produsere akser.

4 Konstruer en treningsleir eller kamparenaen. Så lenge det er en tilførsel av akser, vil disse strukturene trene barbariske soldater.

Imperium

5 Bygge en tømmerhugger hus, sagbruk og våpen smie i nærheten av et skogsområde. Denne kjeden av bygninger vil produsere tre lanser. Koble disse strukturene til ditt hovedkvarter med en vei.

6 Klikk på et fjell for å plassere et flagg der. Klikk på flagget og velg "Send Geologist". Vent til Geologist å speide området. Han vil se etter jern, kull og gullforekomster. Hvis han finner noe, vil han forlate et flagg.

7 Klikk på en jern flagg for å bygge en jerngruve og klikk på et kull flagg for å bygge en kullgruve. Bygge veier for å koble disse gruvene til ditt hovedkvarter.

8 Bygg en smelteverket og rustninger smie nær gruvene, helst på samme vei. Jo nærmere de er hverandre, jo raskere vil du være i stand til å produsere hjelmer.

9 Konstruer en treningsleir, arena eller Colosseum. Så lenge det er en tilførsel av hjelmer og tre lanser, vil disse strukturene trene soldater.

Atlantis

10 Bygg en tømrer hus, sagbruk og våpen smie i nærheten av et skogsområde. Koble disse strukturene til ditt hovedkvarter med en vei.

11 Klikk på et fjell for å plassere et flagg der. Klikk på flagget og velg "Send Geologist". Vent til Geologist å speide området. Hvis han finner en mineralforekomst, vil han forlate et flagg. Klikk på en jern flagg for å bygge en jerngruve og klikk på et kull flagg for å bygge en kullgruve. Bygge veier for å koble disse gruvene til ditt hovedkvarter.

12 Bygg en smelteverket og våpen smia nær gruvene, helst på samme vei. Jo nærmere de er til sagbruk, jo raskere vil du være i stand til å produsere lys tridents.

1. 3 Bygg en brønn, en gård, en edderkopp gård og et veveri. Denne kjeden av bygninger vil produsere tabards.

14 Konstruer et fangehull eller labyrint. Så lenge det er en tilførsel av lys tridents og tabards, vil disse strukturene trene soldater.

Hint

  • Vedhoggere og tømmerhoggere gradvis entydige skoger. I motsetning til virkelige skoger, trenger de i "Widelands" ikke fylle seg selv. For å vokse flere trær, må du bygge en forstmann hytte i nærheten. Hvis du ikke gjør dette, vil du gå tom for trelast.