Hvordan skrive en D & amp; D Campaign
Dungeons & Dragons (D & D) er et rollespill utgitt av Wizards of the Coast. Noen spillere, når de har fått nok erfaring, blir Dungeon Masters (DMS). DM jobb er å skape og organisere kampanjer for andre spillere. De skriver historien, designe verdenskartet og kontrollere de fleste elementer av spillet. De er fortelleren i sentrum av handlingen. Utforme en D & D-kampanjen er fremfor alt en kreativ prosess, men det er noen generelle tilnærmingsmåter.
Bruksanvisning
1 Les alle tre kjerneregelbøker, spesielt "Dungeon Master Guide". Den inneholder detaljert informasjon om mekanikk, kamp, vanskelighets karakterer og ferdighetskontroller, blant annet. Den inneholder også generelle råd om kampanjen bygningen og hvordan å være en effektiv Dungeon Master (DM) for dine spillere.
2 Utvikle overordnet fortelling som vil ligge til grunn for kampanjen først. Hva er målet? I de fleste D & D-kampanjer, spillerne satt ut for å forbedre verden på en eller annen måte. Målet kan være å beseire en tyrann, fjerne en stor ondskap, finn en kraftig objekt - det er nesten ingen grenser her. Noen Dungeons & Dragons-kampanjer er så detaljert som en lang roman, med subplots og dusinvis av sub-eventyr. Hvis du er ny til å være en DM, begynne i det små. Opprett en ganske lineær historie med en klar begynnelse, midt og slutt. La god fleksibilitet for å tilpasse historien til dine spilleres oppførsel når du spiller.
3 Bestem hvordan spillernes tegn vil komme sammen. Har de begynne med å møte tilfeldig i en taverna? Er de kastet sammen av forholdet? Ikke la dine spillere uten et tydelig mål å arbeide for lenge. Kampanjen vil miste drivkraft hvis de ikke har noe å bevege seg mot. For eksempel kan de møtes som medfanger i et arbeid leir. Deres første mål, i dette tilfelle, kan være å unnslippe.
4 Lag verdenskartet. Mens "Dungeon Master Guide" gir forslag, det er ingen "riktig" måte å gjøre dette. Du kan gjøre verden som du vil. Noen DMs skape store verdener med utallige byer og tettsteder, noen skape verdener bare detaljerte nok til å bære historien. En historie med mange subplots og opplevelser vil vanligvis kreve en større, mer detaljert verden. Bestem deg for hvor viktige elementer og ikke-spillbare figurer (NPC) er plassert. Plott det overordnede historien linje på kartet, som begynner med plasseringen tegnene første møte.