Hvordan skrive en kryptografisk Letter

Hvordan skrive en kryptografisk Letter


Programmerere skrive kryptografiske meldinger for å underholde eller frustrere lesere, eller for å holde en melding hemmelig - Cryptogram oppgaver i dagens aviser er ment å løses for lett underholdning, mens topphemmelige meldinger bruke en mer avansert koding algoritme slik at bare en eller en elite noen kan knekke meldingen. Avhengig av hvor vanskelig du vil at koden skal, er det flere måter å skrive en kryptografisk brev.

Bruksanvisning

1 Utvikle et siffer for kryptografisk brevet. Et siffer erstatter bokstavene i alfabetet med forskjellige bokstaver (f.eks, A = Z, B = Y), antall (for eksempel A = 1, B = 2) og / eller symboler (for eksempel A = @, B = *). Cryptogram puslespill i avisen vanligvis erstatte bokstavene med forskjellige bokstaver. For å gjøre puslespillet mer komplisert, kan du prøve å kryptere med en blanding av forskjellige alfabetet tegn, f.eks romerske og kyrilliske tegn. Du kan også erstatte tegnsetting og tall med alternative tegn for en vanskeligere oppgave.

2 Skriv ut en nøkkel som viser hvilke symboler / tall / alternative bokstaver representerer bokstavene i alfabetet, tall og symboler. Gi en kopi av nøkkelen til mottakeren av kryptografisk brev, med mindre du vil at han skal løse puslespill på egen hånd.

3 Lær noen vanlige kodebrytende strategier. Puzzlers ofte løse cryptograms vite at ett brev ord står for A eller I, tre-bokstavs ord ofte står for "THE", og de mest brukte bokstavene i alfabetet er E, T, A, O, N og I. Å gjøre puslespillet mer komplisert, kan du velge å utelate ordet "pÅ" og isolert som og er fra meldingen.

4 Skriv brevet, ved hjelp av nøkkelen til å erstatte bokstaver, tall og tegn med sine erstatninger i chiffer. For en mer utfordrende puslespill, prøv å skrive meldingen bakover, eller ved hjelp av en blanding av bakover og fremover skriftlig. For en svært vanskelig utfordring, kan du skrive brevet slik at hver tredje ord, for eksempel, følger nøkkelen, med de resterende "ord" skrevet i tilfeldige symboler.