Hvordan skrive en tekst Game Script

Videospill disse dager er intens, både grafisk og historie-messig. Å skrive en tekst spill script ligner på mange måter til å skrive en film, men på grunn av den interaktive karakter av spill, er det tydelige forskjeller mellom måten de to skriptene er skrevet. Lær hvordan du skriver en tekst spill skript som spillprodusenter kan bruke som utgangspunkt for fullt utviklede spill med smarte historier.

bruksanvisning

1 Skriv en disposisjon for historien. Spill historiene er så kompleks og rik som film historien linjer. Skissen trenger ikke å være detaljert. En kule liste over store tomten punktene i spillet historien vil være nok - der spillet begynner og slutter. Siden det er et spill, vil det være ulike avslutninger avhengig av de valgene spillerne gjør. Pass på å skrive de alternative avslutninger. Lag unike karakterer og utvikle sine tilbake historier. Definer verden der spillet er satt. Sørg for å inkludere all informasjon som spillerne trenger å vite om spillet verden før de fordype seg i den.

2 Utvikle et storyboard. Et storyboard er en enkel grafisk skisse av historien for å gi et inntrykk av hvilke typer grafiske scener du ønsker i spillet. Et storyboard trenger ikke å være detaljert, og tegningene trenger ikke å være profesjonell. Grove skisser vil gjøre. Bruk alle størrelser papiret du ønsker, og deretter bruke en linjal for å dele papiret i enda firkanter. Tegn grove skisser av historien i hver av disse rutene i den rekkefølgen de vil bli presentert i historien.

3 Hvordan skrive en tekst Game Script

Skriv klipp i skriptet form. Klipp er scenene mellom spillet handling når spillet spilleren klokker en filmatisk presentasjon av en del av historien. Disse scenene er vant til å sette opp forskjellige stadier av spillet og er vanligvis rik på grafikk og historie. Du kan skrive disse scenene i standard script form, med handling og dialog bare. Beskriv de visuelle elementene i cut scene i detalj. Skriv i noen spesielle lydeffekter, inkludert musikk, som vil bli inkludert i spillet.

4 Gjør et flytskjema. Flytskjemaet vil være den viktigste blåkopi script utviklere vil bruke for å lage spillet. Flytskjemaet pauser spillet handlingen ned i seksjoner som definerer handlingen og indikerer hvor spillet vil lede, avhengig av de valgene spilleren gjør. Hver seksjon blokk skal beskrive hva som skjer i spillet i det øyeblikket, inkludert alt spillet spiller vil se. Koble seksjons blokker (eller spill scener). Hver ny blokk bør ta historien i en annen retning. Dette er den blåkopi spillprogrammerere vil bruke for å fremme historien og skape den riktige visuelle handlingen.

5 Sørg for at hver historie valg spillerne kan gjøre er skissert i flytskjemaet, og at hvert kutt scene er skrevet der den vises. Tydelig merke klipp som sådan å varsle spillprogrammerere til dem.