Hvordan spill med Python

Python er en spill språk som er designet for en rekke formål, hvorav ett er å skape spill. Du må laste ned Python-program fra programmeringsspråket Python nettstedet. Den pygame modul, som har et bredt utvalg av programmeringsverktøy for å hjelpe deg å lage et spill, må også lastes ned. En grunnleggende forståelse av Python programmering er nødvendig før du starter.

Bruksanvisning

1 Last ned Python Programming Language IDE og pygame modulen fra sine respektive nettsteder. Åpne programmeringsspråk installasjonsprogrammet og kjøre det. Installer det å standardinstallasjonen området.

2 Åpne "Python IDE" fra Start-menyen. Velg "File" knappen fra toppmenyen og velg deretter "Nytt vindu". Lagre filen som "Ping.py." Type "import os, sys" etterfulgt av et mellomrom.

3 Type "import pygame" etterfulgt av et mellomrom og deretter "fra pygame.locals importere." Trykk "Enter" to ganger og skriv "skjerm = pygame.display.set_mode ((640480))" og kjøre programmet for å importere pygame spillet kommandoer og spill displayet.

4 Lag din spillfigur bildene ved å skrive en variant av denne koden. Skriv "CHARACTER_WIDTH = 20" for å lage en karakter som er 20 piksler bredt. Input en ekte karakter navn for å erstatte "tegn". Trykk "Enter" for å opprette en ny linje av programmering. Lag høyden ved å skrive den samme linjen av koding ved å erstatte "width" med "HØYDE" og endre nummeret for å reflektere forskjellig høyde.

5 Type "p1Character = pygame.Shape (x, y, CHARACTER_WIDTH, CHARACTER_HEIGHT." Erstatt "Shape" med den formen du ønsker å bruke fra pygame databasen. Sett på "x, y" koordinerer med de faktiske nummererte koordinatene der du vil ha den karakter å stamme.

6 Lag din karakter og skjermen farge ved å skrive "CHARACTER_COLOR = pygame.color.Color (" farge ")" og "SCREEN_COLOR = pygame.color.Color (" farge ")." Endre "farge" i hver parentes som angir farge du ønsker å bruke for din karakter og skjermen.

7 Program fiender ved å skrive "enemySpeedX = 1" og "enemySpeedY = 1". Input fienden navn i stedet for ordet "fiende" i hver spot og sett hva hastigheten du ønsker. Lag formen ved å skrive "ENEMY_COLOR = pygame.color.Color (" farge ") og deretter" fiende = pygame.Shape (x, y, bredde, høyde). "Endre passende ord å legge inn dine egne verdier.

8 Lag din spillverden ved å bruke de samme programmeringsmetoder for å tegne figurer, slik som veier, rektangler og andre barrierer.

9 Legg dueller til hver av dine gjenstander, inkludert resultatene av kollisjonen. For eksempel program karakteren din død etter kollisjon med en fiende. Skriv "hvis enemy.collidetect (karakter): ødelegge karakter."

10 Program dueller mellom din karakter og grenser og dine fiender og grenser ved å skrive "hvis character.colliderect (grense): characterSpeedY = characterSpeedY * 0." Dette hindrer din karakter fra å passere gjennom grensen. Gjenta denne prosessen med din fiende.

11 Skape bevegelse for din karakter ved å programmere en inngang, for eksempel "hvis venstre pil trykkes characterSpeedX = 2". Dette vil flytte tegnet til høyre med en hastighet på to piksler per sekund. Programmere resten av piltastene på samme måte.

12 Fortsett å legge inn informasjon før du er ferdig med programmet. Type "pygame.display.flip ()" i begynnelsen av programmet til å tegne grafikken til spillet ditt. Trykk "F5" for å kjøre spillet.

1. 3 Spill spillet for å finne eventuelle feil, slik som fiendene ikke ødelegge tegnet eller passerer gjennom grenser. Fest kodefeil og spille spillet før det går riktig.