Hvordan spille Digimon Trading Card Game

Digimon startet som en TV-serie om Digi-Destins peiling Digimons og forsøker å redde verden fra onde krefter. Navnet deretter spiral inn i en franchise av videospill, filmer og et samlekortspill. TCG er kanskje den mest populære av alle. Spillet begynner med hver spiller velger en rookie Digimon å heve, eller digivolve, og til slutt å kjempe mot hverandre for å se hvem som er best.

Bruksanvisning

1 Spill en kort kamp eller en komplett kamp. Spillerne har 30 kort i sine dekk i en kort kamp, ​​og 60 kort i en komplett kamp.

2 Sett opp pregame. Hver spiller velger en rookie Digimon og legg den med forsiden ned i duell sonen og stokke sine respektive dekk. Deal 10 kort mens plassere de gjenværende kortene i den elektroniske sonen.

3 Flip over rookie Digimons og merk begge motstanderens type og makt. Du ønsker å formulere en strategi fra begynnelsen for å bekjempe mot motstanderens Digimon.

4 Velg mester digivolution samt krav fra enten dekk eller hånden din og legg den med forsiden ned i digivolve sonen.

5 Vend mynt for å se hvem som går først. Den første spilleren spiller har muligheten til å digivolve eller pass. Hvis spilleren velger å digivolve må rookie oppfylle alle krav for å bli en mester. Flytt mester fra digivolve sonen og plasser den opp på toppen av duell sonen. Hvis spilleren går, må ansiktet ned kortet fjernes inn i offline-sonen. Den andre spilleren har da samme alternativ. En spiller kan kun digivolve gang per duell.

6 Alternative svinger oppstart av Digimon i duellen sonen ved å spille en strømtilleggskort per tur. Preparatet tur slutter når en spiller velger å gå eller går tom for strøm Tilleggskort for å spille.

7 Sammenligne krefter de to Digimons å se hvem som er seirende. Vinneren holder alle kortene i sin duell sone mens taperen må flytte alle kortene bortsett fra rookie i offline-sonen. Vinneren akkumuleres også poeng basert på nederlaget Digimon nivå, type og hans nåværende Digimon. Les "I Score" -delen av Digimon kortet.

8 Forkaste som mange kort fra hånden til offline-sonen som du ønsker. Deretter trekke fra online-sonen til du har 10 kort i hånden igjen. Skulle din online sonen noensinne kommer til null, må du deretter samle alle kortene på matten og hånden din, shuffle dem, plassere dem inn i online-sonen, og trekke til du har 10 kort. Vinneren fra siste duell har rett til å begynne denne svingen. Når en spiller når et forhåndsbestemt antall poeng, er hun seierherren av kampen.