Hvordan spille Duel Masters Card Game

The Duel Masters-serien omfatter anime, manga og videospill samt en kollektiv kortspill. Utgitt av Wizards of the Coast, det samme selskapet bak Magic: The Gathering, er Duel Masters kortspill som spilles mellom to spillere som bytter tegning kort, og ved hjelp av skapningene i deres dekk for å angripe sin motstander. Skapninger og magi er basert på andre verk i serien og kan kjøpes som dekk eller booster pakker med kort.

Bruksanvisning

Slik spiller Duelsmasters: The Card Game

1 Shuffle din kortstokk. Tegn de fem beste kortene fra bunken og legg dem med forsiden ned på rad på spillet spille plass. Ikke se på ansiktene til disse kortene; de vil fungere som skjold. Etter disse kortene er plassert, trekke fem mer fra dekk og holde dem i hånden.

2 Spill til du har brutt alle skjold av motstanderen. Etter at han sitter igjen med ingen skjold, med en mer angrep føre til at motstanderen til å miste spillet, noe som gjør at du vinner.

3 Begynn din tur ved untapping kort noen som ble brukt under en tidligere tur. Dette vil bare komme inn i bildet etter noen runder er spilt. I begynnelsen runder, kan det ikke være noen kort i spill.

4 Tegn ett kort fra dekk og plassere den i hånden. Hvis du går tom for kort i kortstokken din, mister du spillet. Plasser ett kort i din mana sone. Kortet i mana sonen bør vendes opp ned slik at mana nummeret er synlig for spilleren. Hver tur kan du legge til en annen kortet i mana sonen. Du vil bruke disse kortene for å tilkalle skapninger og magi.

5 Forhekset ved å trykke kort på mana sonen for å dekke kostnadene for spell som er oppført i øvre venstre hjørne av kortet. Når avstøpning en spell, må minst én av mana kortene være av samme sivilisasjonen som spell som støpes. For eksempel en natur spell krever minst én mana til å komme fra et natur kort i mana sonen. Etter å betale mana kostnad, følg instruksjonene oppført på spell kortet og deretter kaste spell.

6 Tilkalle en skapning ved hjelp av samme metode som kaster en spell. Betal støping kost ved bruk kort i din mana sone, og plasser skapning på slagmarken etter at mana er betalt. Du kan plassere et beløp av skapninger på slagmarken, men de kan ikke angripe på samme tur som de har blitt innkalt.

7 Velg eventuelle skapninger du ønsker å angripe motstanderen. Trykk på skapning som vil angripe og kunngjøre hvorvidt du ønsker å angripe motstanderen direkte eller en av hennes skapninger. Hvis du angriper motstanderen din og ikke er blokkert, må hun ta en av hennes skjold og sette det kortet i hånden hennes. Hvis hun ikke har noen skjold igjen, vil angrepet få henne til å miste spillet.

8 Angripe et tappet skapning ved å velge den og sammenligne strøm nummer i nedre venstre hjørne av hver skapning. Den med det høyeste tallet vinner kampen. Den tapende skapningen blir fjernet fra spillet og plasseres i eierens forkaste haug.

9 Blokkering spillere med skapninger som innehar den "blokker" evne er i stand til å avlede skader på at skapningen. Dette vil spare spilleren fra å miste skjold eller en lavere drevet skapning. Blokkering et angrep ligner på en standard angrep med skapningen inneha et lavere effektnivå blir tvunget til å forlate slagmarken.

10 Følg instruksjonene oppført på skapningen kortene i kamp. Disse instruksjonene kan øke angrep makt eller hindre angrep fra å forårsake skade.

11 Avslutt sving etter kampen og motstanderen begynner hennes tur. Spillet fortsetter til alle skjermer er tapt og en spiller tar direkte skade av et angrep.