Hvordan spille kortspillet Schmier

Denne versjonen av Schmier kommer fra hjertet av Midtvesten. To lag med tre spillere har til oppgave byr sine hender som ikke er basert på antall triks de tror at laget kunne ta, men på rekke forhold de mener de kan fylle en høy orden når du ikke vet resten av kortene laget ditt holder. Etter et lag har vunnet budet, tjener de rett til å kalle trumf. Alle forkaster alle ikke-trumf-kort fra hendene og deles ut erstatninger. Spill deretter starter som alle andre knep-tar spill som spilles i dag. Schmier er ganske lett å plukke opp, men alltid gøy å spille, spesielt med den rette gruppen av mennesker.

Bruksanvisning

1 Bestem lag ved å ha spillere setter vekselvis, slik at to lag av tre.

2 Deal ut dekk til alle spillerne har totalt 6 kort i sine hender.

3 Bud hånden din, og starter med spilleren til venstre for giveren, basert på antall poeng, ikke triks du tror du kan ta om lov til å kalle trumf (se trinn 8 for detaljer om poeng). Du må by minst 3 poeng med maksimalt 6 for hver runde.

4 Ring trumf hvis du har bud høyest på tabellen for runden. Du må ringe en dress; et kall ikke trumf er ikke et alternativ i Schmier.

5 Kast så mange ikke-trumf-kort, opp til 3, fra hånden. Giveren vil deretter ta ut kortene i sin tur til å ta hver spillers hånd opp til seks.

6 Legg et kort, og starter med spilleren som kalte trumf. Du må følge etter når det er mulig; høyeste egnet kortet tar kunsten. Hvis du ikke klarer å følge etter, kan du kaste av eller spille trumf. Den høyeste trumfkort vil ta utslaget. I begge tilfeller vil det vinneren av utslaget lede den neste.

7 Fortsett å spille til alle triksene har blitt tatt, og hendene er uttømt.

8 Tabuleringene antall poeng du har gjort for å fastslå om du har truffet budet. Som nevnt før, det er 6 poeng tilgjengelig per spillerunde. Du vinner 1 poeng hver mot din totale poengsum for å vinne følgende-høyeste trumf (ess), den laveste trumf (to), retten buret (jack of trumf), venstre buret (jack av tilsvarende farge), joker og spillet (se Tips-delen for informasjon om beregning spillet).

9 Scorer poeng bud hvis du har tatt i det minste at antall poeng. Når klarer å ta poeng, vil du miste bud fra total poengsum. Den utfordrende Laget vil alltid tjene hvor mange poeng de har vunnet.

10 Vinn spillet av Schmier ved å være det første laget til å nå 21 poeng.

Hint

  • For å bestemme rekkefølgen på avtale for spillet av Schmier, vil hver spiller kutte dekk i sving. Spilleren med høyest kuttet vil fungere som den første forhandler. Etterfølgende avtaler vil flytte til venstre med klokken rundt bordet.
  • Rangering orden trumf-ess, konge, dronning, knekt, jack av tilsvarende farge, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3 og 2.
  • Ranking for ikke-trumf-ess, konge, dronning, knekt (med mindre tilsvar trumf farge), 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3 og 2.
  • Laget med det høyeste beløpet av poengskort i triks vunnet for en hånd vil tjene en spillpunkt. Ess er verdt 4 poeng, konger er verdt 3 poeng, dronninger er verdt 2 poeng, knekt er verdt 1 poeng, 10s er verdt 10 poeng og joker er verdt 1 poeng.