Hvordan spille Snakes & Ladders

Det originale spillet av Snakes and Ladders ble opprettet i det gamle India og brakt til Europa i 1892. Det originale spillet var inspirert av religion; går opp stiger representert begå gode gjerninger som fikk deg til å komme nærmere nirvana, mens skli ned slanger representert glir inn i ondskap og død. Følgende vil vise deg hvordan du spiller den moderne spillet Snakes and Ladders.

Bruksanvisning

1 Skaff eller lage en Snakes and Ladders brettet eller finne et nettsted der du kan spille online. Spillere plassere sine brikker på plass på brettet merket "0" eller rett foran "1" plass å starte.

2 Bestemme hvem som skal først i spillet. Vanligvis den yngste går først og deretter bestille følger ned til den eldste eller med klokken rundt bordet. Du kan også velge ved å kaste en terning med den største resulterende tallet å ta den første svingen.

3 Rull terningen hvis du er den første spilleren og merke av antall rullet starter på "1" sted på brettet. Alle spillerne bytter kaste terningen og flytte sine markører.

4 Ta en ekstra tur hvis du ruller en 6 på terningen etter flytting seks plasser i styret. Du kan rulle opp til to 6s og ta to ekstra svinger. Men hvis du kaster tre 6s på rad, må du gå tilbake til begynnelsen av brettet, og kan ikke bevege seg igjen før du ruller en annen 6 på din tur.

5 Gå opp en stige til et høyere sted på brettet hvis du lander på en plass som har bunnen av stigen i rommet etter at du har fullført bevegelse, som kalles "klatre stigen." Flytt markøren ned slangen til et lavere sted på brettet hvis du lander på en plass på brettet som har et tips av en slange på det etter at du har fullført bevegelse, som kalles "skli ned slangen."

6 Følg instruksjonene om det er noe skrevet på stedet du har landet på etter å ha tatt en sving. For eksempel, hvis det står "gå tilbake tre plasser" på stedet du lander på, må du adlyde denne kommandoen.

7 Vinn spillet ved å være den første til å nå "100" sted på brettet.

Hint

  • Du kan spille spillet, slik at du kan bare vinne med en nøyaktig kast av terningen. For eksempel, hvis en spiller er 3 punkter fra 100 spot og kaster fem, han kan ikke bevege seg, og turen går til neste spiller.
  • Du kan tegne ditt eget bord for hånd eller skrive en fra datamaskinen hvis du ikke har et spillebrett til å spille på. Bruk knappene eller steiner som spillebrikker.