Hvordan spille Street Fighter IV - Grunnleggende

Hvordan spille Street Fighter IV - Grunnleggende


For de som ønsker å spille og bedre forstå Street Fighter IV. Forhåpentligvis vil dette hjelpe dere å vinne mer også.

Bruksanvisning

1 Hvordan spille Street Fighter IV - Grunnleggende

Forstå det grunnleggende i spillet er nøkkelen til å vinne. Street Fighter IV er et 2 player hode til hode slåssespill. De to jagerfly kjemper inntil ett tegn er KO eller tiden renner ut. Det er to helse barer på toppen av skjermen, går hvem helse ut først vil være taper. Tiden er i sentrum øverst på skjermen, hvis tiden går til 0, hvem med mer helse blir erklært vinner.

2 Street Fighter IV har to meter, Revenge Meter, og Super Meter. Forstå hvordan disse målere fungerer, er nøkkelen til seier.

The Revenge Meter er den sirkulære måleren plassert nederst på hjørnet skjermen. Når skadet, fyller Revenge Meter opp. Når Revenge Meter er fylt halvveis preget av linjen og har en brennende glød, er din karakter i stand til å preform en Ultra Move. Ordene Ultra vises også ved Revenge Meter. Når Revenge Meter er fylt til maks flammene vil vokse seg større, og din Ultra Move vil ta mer skade.

Super Meter er jo lenger bar som ligger på bunnen av skjermen som er merket "Combo". Når skadet, håndtere skader, eller ved hjelp av spesialbevegelser, fyller Super Meter. Super Meter er delt inn i 4 seksjoner. Når en seksjon er fylt, vil det lyse en lysere blå, slik at du vet at din karakter nå kan utføre en EX versjon av en spesiell Move. Når fylt til maxed Super Meter vil si ordet "Super" ved baren, slik at figuren din til å utføre sine Super Move. Super Meter brukes også til å kansellere mange flytter inn Focus Attack.

3 Det er 8 Retnings Movements, 3 Punch Knapper og 3 Kick knapper. Hver karakter er i stand til dette. En kombinasjon av knapper og / eller bevegelser kan lage spesialbevegelser og Ultra Moves. Hver karakter har et annet sett med bevegelser og kombinasjon for sine spesielle trekk. Men her er det grunnleggende av alle karakterer.

Basic Movement
Figuren din kan bevege seg frem og tilbake, Crouch, eller hoppe. Mens huk din karakter ikke kan bevege seg.

Gå Forward = Hold Forward
Gå tilbake = Hold Back
Dash Forward = Tap Forward raskt to ganger
Dash Tilbake = Slag Tilbake raskt to ganger
Hoppe = Opp, opp + Forward, opp + Tilbake
Crouch = Ned, Ned + Forward, Ned + Tilbake
Block Høy = Hold Back
Block Low = Hold Down + Tilbake

Basic Angrep

Lav Punch (Jab)
Medium Punch (Strong)
Hard Punch (Fierce)

Low Kick (Short)
Medium Kick (Forward)
Hard Kick (Roundhouse)

Kast = lav Punch + Low Kick
Kaster ikke kan blokkere kast, men du kan slippe unna grunn kaster (kalt tech). Å tech et kast, presse deg lav Punch + Low Kick øyeblikket motstanderne prøver å fange deg.

Focus Attack = Medium Punch + Medium Kick
Focus Attack er det nye konseptet introdusert for Street Fighter IV. Det er 3 nivåer av Focus Attack avhengig av hvor lenge du holder nede Medium Punch + Medium Kick. Ved første nivå, vil tegnet umiddelbart angriper med en gang. Second Level stuns motstanderen, og tredje nivået er unblockable og stuns motstanderen. Mens du bruker fokus angrep, kan tegnet absorbere enhver normal hit. Men det er visse trekk avhengig av tegn som kan bryte Focus Attack. Focus Attack kan også brukes til å avbryte visse spesielle trekk, men gjør denne bragden krever halvparten av Super Meter. Ved å trykke Medium Punch + Medium Kick i det øyeblikket du utføre en spesiell flytte vil avbryte den spesielle flytte inn i Focus Attack. Focus Attack er også cancelable av styrt framover eller bakover mens du holder nede Medium Punch + Medium Kick.

Spydighet = Hard Punch + Hard Kick
Spydighet omhandler ikke noen skade eller bygge noen meter. Spotter men kan muligens gjøre spilleren å spille gal.

Hver karakter er også i stand til å bli svimmel, hvis et tegn er stadig skadet og ikke i stand til å blokkere, vil karakteren bli svimmel. Mens være svimmel tegnet står daze som motstanderen er fri til å gjøre hva som helst. Å være hit bryter svimmelhet. Mose knapper og informasjon bidrar til karakteren komme seg raskere fra svimmelhet.

4 Spesielle Moves, Super Combo og Ultra Combo

Spesielle Moves er utført av visse bevegelser og kombinasjoner av knapper, avhengig av karakter. Nesten hver spesielle trekk har en EX versjon. EX-versjonen er ofte sterkere, endrer egenskapene til de spesielle trekk og krever 1/4 av Super Bar. For å utføre EX versjon av en spesiell flytte, trykker du bare 2 slag eller 2 spark i stedet for én.

Super Combo utføres når super baren er fylt er det imidlertid bedre for noen tegn til å bruke EX trekk og Focus Attack Avbryter stedet for å lagre Super Meter.

Ultra Combo er den mest ødeleggende teknikk for alle tegn. Ultra Combo tar forskjellig skade avhengig av hvor mye av Revenge Meter er fylt.

Når du blokkerer en spesiell flytte, super eller ultra combo, er skaden behandles. Selv blokken skaden ikke kan være mye, i løpet av en kamp, ​​legger det opp.

Hint

  • Forstå det grunnleggende og konseptet med spillet er avgjørende for å vinne.