Hvordan spiller Transformers faresonen?

Risiko er et klassisk slått-basert strategi spill. Spillere konkurrere for land og provinser med hærer. Hvert av disse områdene gi en spiller et visst antall hæravdelingene hver tur som de kan erobre mer territorium. Spilleren som erobrer verden vinner. Det har vært mange utvidelser og temaer versjoner av Risk, som Transformers er bare ett. Transformers Risk bringer brettspillet inn i verden av gigantiske roboter. Selv om styret er like og tar noen temaer fra det originale spillet, har Transformers Risk sitt eget sett med regler som du trenger å lære å spille riktig.

Bruksanvisning

1 Velg å spille enten som en Decepticon eller Autobot, og motstanderen eller motstandere velger det samme. Decepticons er de onde Transformers og Autobots er de gode Transformers.

2 Velg ett av fire sjefer for din side, enten Decepticons eller Autobots. De fire sjefer å velge mellom er: Megatron, Barricade, Bumblebee og Optimus Prime. Disse sjefene er som "helten" enheter og bruke en åtte-sided dø heller enn seks-sided dø for å bestemme skade eller unndragelse i en kamp.

3 Bytter med motstanderen eller motstandere plassere tretti enheter, eller "operative roboter", i en av de 42 sonene av kartet av Cybertron. De land og provinser av Risk har blitt erstattet med soner i Transformers Risk.

4 Plukk en referansekortet når du og motstanderen har plassert alle dine droner. Referansekortet bare forklarer de ulike fasene av spill i hver sving. Det er seks totalt runder i spillet. Ved slutten av seks runder, spilleren å styre de fleste sonene vinner. Du styrer en sone ved å ha en robot okkupere den.

5 Initiere første runde av spill ved å la den yngste spilleren ta hans eller hennes tur, som består av fem faser. Plasser roboter, hvis du har noen til sted. Morph helten din eller leder enheten i enten bil eller robot modus, som gir ulike egenskaper i henhold til referansekortet. Deretter angripe dine motstandere, rulle den svarte terningen for angrep og den hvite terningen for forsvar. Rull mengden av dør lik antall av roboter du angripe med. For eksempel, hvis du angriper en sone med tre roboter, roll tre dør. Motstanderen ruller dø lik antall roboter han bruker for forsvar. Spilleren med det høyeste terning vinner. Taperen fjerner en robot til hans "scrapheap", der kan ikke lenger brukes på enheten. Du kan spille en oppgradering kort i kamp for å gi bonuser til din angripe eller forsvare enheter. Når kamp er over, plukke en oppgradering kort og la noen andre starte sin tur.

6 Gjenta trinn 5 til hver spiller har spilt sin tur. Dette ender en enkelt runde. Re-starte turtakingen inntil seks runder er spilt. Spilleren med flest soner på slutten av seks runder vinne.