Hvordan Struktur i Hammer

Hammer er navnet gitt til kartet eller level editor som brukes til å lage spill basert på Valve Software "Source" 3D-motor. Hammer ble brukt til å lage kart for spill som «Half-Life 2», «Left 4 Dead» og «Counter-Strike:. Source" Valve lansert Hammer for publikum, slik at spillerne kan lage sine egne kart. Hammer brukergrensesnitt er ikke helt intuitivt og kan være skremmende for nye brukere, men hvis du lære de grunnleggende operasjoner, kan du begynne å lage tilpassede kart i løpet av kort tid.

bruksanvisning

1 Velg "Selection Tool" ved å klikke på den røde pilen ikonet på "Maptools" verktøylinjen.

2 Klikk på en pensel ansikt i "Camera View." Dette er utsikten i øvre venstre hjørne av Hammer vinduet som standard.

3 Klikk på "Browse" -knappen på Texture Bar. Den Texture Bar ligger på høyre side av Hammer vinduet som standard.

4 Velg teksturen du ønsker det valgte børste ansiktet å ha. Du kan filtrere hva teksturer vises ved å skrive et søkeord, for eksempel "murstein" i "Filter" boksen.

5 Klikk på "Apply Current Texture" -knappen på Maptools verktøylinjen. Denne knappen er merket med et ikon som ser ut som en kube laget av murstein. Teksturen du valgte i trinn 4 vil bli brukt til børsten ansiktet du valgte i trinn 2.

Hint

  • Børster er en type objekt i 3D-spill. De utgjør det meste av et kart arkitektur og geometri, som bygninger og gater. En børste ansikt er en enkelt overflate.