Hvordan Tegn en Velocity graf

Teknisk, hastigheten av et objekt er dens hastighet og retning. Men hastighets grafer behandle hastighet som om det var bare hastighet. Velocity grafer er grafer av avstand i forhold til tid; de kan brukes til å oppsummere hastigheten av et objekt, og illustrerer hva tidspunkter objektet beveger seg ved høyere eller lavere hastigheter.

Bruksanvisning

1 Tegn akser. Skisser x-aksen (vannrett) nær bunnen av millimeterpapir, men forlate rommet under for merking. Y-aksen bør være nær venstre side av millimeterpapir, men gi rom for merking.

2 Merke aksene. X-aksen skal merkes "Time" med en passende enhet oppført i parentes som timer, sekunder eller år. Y-aksen skal være merket "Avstand" med en passende enhet i parenteser, for eksempel miles, føtter eller lys år.

3 Gjør laveste merker. På x-aksen, bør den lengst til venstre hake være en eller to celler til høyre for y-aksen, og bør være en 0. På y-aksen, må den nederste hake være en eller to celler over x- -aksen og bør også være en 0.

4 Foreta ytterligere merker. Dele opp tidsområdet (på x-aksen) og avstand (på Y-aksen) i 4 eller 5 like deler og foreta avstandsmerker, slik at de er jevnt fordelt på aksene. For eksempel, hvis tiden dekker 10 timer, kan du gjøre merker på 0 (i trinn 3), 2,5, 5, 7,5 og 10 timer, fordelt slik at 10 er nær høyre kant.

5 Plot poeng. For hvert tidspunkt hvor du har data, lage en prikk på grafen. Hvis for eksempel, på en time, hastigheten var 10 miles pr time, gjør en prikk ved krysningen av en time (horisontalt) og 10 mph (loddrett).

6 Koble prikkene med rette linjer.