Hvordan tegne en tegneserie overflaten av Mars

Hvordan tegne en tegneserie overflaten av Mars


Mars er et godt emne for tegning. Mange romferder har gått til Mars for å utforske planeten, dens atmosfære og attributter. Av denne grunn, vet vi nå mye om overflaten og fysiske egenskaper. Ifølge Universe I dag, på overflaten av Mars ligner ørkener på jorden, og er preget av store kratere og andre fysiske funksjoner - for eksempel skjoldvulkaner - som er klart identifiserbare. Disse funksjonene gjør Mars enkelt å tegne og gjenkjenne.

Bruksanvisning

1 Finn et klart bilde av Mars for å bruke som en modell. Den som er vist i Drago Art opplæringen (se referanser) er enkel, og brukes som grunnlag for veiledningen på det området. Tegn en sirkel. Spore den rundt noe, om nødvendig, slik at det vil være helt rund. Trekke en vertikal linje fra toppen til bunnen av sirkelen, og deler den i to. Deretter tegne en horisontal linje over innsiden av sirkelen, dele sirkelen i kvartalene. Disse linjene vil fungere som retningslinjer, og vil hjelpe deg å plassere elementene i bildet i de riktige posisjonene. Linjene skal ligne det du ville se i en pistol omfang, ifølge Drago Art.

2 Skisser hull og kratere som er synlige på overflaten av Mars. Plasser dem på de samme stedene der de vises i bildet.

3 Legg til flere patcher og krater figurer til tegningen. Når du har tatt nok av disse, begynne å legge noen detaljer til større element. En måte å gjøre dette på er å tilsette små, buede linjer som strekker seg utover fra hullene. Disse buede linjer legge inntrykk av dybde til kratere, slik at det er åpenbart at hullene vike innover fra overflaten. Når du har lagt ekstra detalj til alle de områder som krever det, nøye slette rett vertikal linje som halverer sirkelen. Deretter forsiktig slette linjen som horisontalt halverer sirkelen. Din tegneserie av Mars er nå fullført, med mindre du velger å legge til skyggelegging og farge, avhengig av bildet du bruker som modell, så vel som dine behov for tegningen.

4 Tenk programvare som kan konvertere bilder til tegneserier, hvis du ikke ønsker å tegne bildet selv. Et slikt program er Foto til Cartoon, som kan brukes til å lage gaver, puslespill og avatarer. Auto Vector er en annen - dette programmet kan utføre mange av de samme funksjonene. Et annet alternativ er Photo S, som konverterer bilder til strektegninger. Caricature.com (se referanser) gir nærmere opplysninger om disse og andre elektroniske verktøy og art programvare. Nedlastinger også er tilgjengelig fra denne nettsiden.