Hvordan tegne grafen til den Konsekvent Velocity for niende klasse naturvitenskap

Hvordan tegne grafen til den Konsekvent Velocity for niende klasse naturvitenskap


Hastigheten er en fysisk vitenskap tema som er adressert i niende klassetrinn. Velocity er endringen i et objekts avstand og tid. Enhetene for hastigheten er målt i meter dividert med sekunder. Ligningen er derfor hastighet lik avstand dividert på tid (V = d / t). Hastigheten kan derfor måles på et bevegelig objekt på ulike punkter av interesse, så lenge avstanden og tiden det tok for objektet for å nå en bestemt distanse er kjent. Den hastighetsmålinger kan også formes til en kurve eller et diagram for å illustrere objektets hastighet i løpet av en tidsperiode.

Bruksanvisning

Plotting Velocity i Microsoft 2007

1 Ta alle målinger for hastigheten til et objekt ved hjelp av ligningen, lik Velocity avstanden dividert med tiden. Sørg for å ta opp hver distanse med sin bestemt tidspunkt. I tillegg sørge for at enhetene er i meter for avstand og sekunder for tiden.

2 Åpne regnearket Microsoft Excel 2007 i datamaskinen. Etikett kolonne A, avstand, og kolonne B, tid. I de påfølgende rader under kolonne A og B, setter du avstander og tider for at der det innspilte objektet beveger seg.

3 Marker data matet inn for avstand og tid, inkludert kolonneoverskriftene. Gå til "Insert". Velg graftypen du vil bruke. For denne grafen, velger en linjegraf. Grafen vises automatisk med overskriftene. Gå til "Design" og velg hvilken type design du vil at grafen skal illustreres i. Klikk på "Oppsett" -kategorien for å sette inn et diagram tittel.

4 Observer grafen. Hvis hastighetene var konsistente eller konstante, bør linjegraf være en rett linje konsekvent.

Plotting Velocity i Microsoft 2003

5 Åpne Microsoft Excel 2003-regneark på datamaskinen. Etikett kolonne A, avstand, og kolonne B, tid. I de påfølgende rader under kolonne A og B, setter du avstander og tider for at der det innspilte objektet beveger seg.

6 Marker data matet inn for avstand og tid, inkludert kolonneoverskriftene. Klikk på "Chart" på "Sett inn" menyen for å starte "Chart Wizard". I "Chart" type boks velg "Line." Klikk "Next" for å fullføre trinn 2 til 4 i diagrammet veiviseren for å fullføre grafen.

7 Observer grafen. Hvis hastighetene var konsistente eller konstante, bør linjegraf være en rett linje konsekvent.

Tegn en graf på grafer Paper

8 Spill dine hastigheter for bestemte avstander.

9 Få et stykke grafer papir. Tegn en graf ved hjelp av blyant følge linjene i plotte papir for å danne x-aksen og y-aksen. Grafen skal se ut som en 90 graders vinkel.

10 Merk x-aksen, horisontal linje, som tiden i sekunder. Merk y-aksen, den vertikale linjen, som avstanden i meter. Lag en numerisk skala langs x og y-aksen. Start med null og velge et mønster avhengig av resultatene. For eksempel lage en skala for tiden i fem-sekunders intervaller, for eksempel 0, 5, 10, 15, 20.

11 Bruk registrerte data og markere området i grafen der avstanden møter tiden. Følg grafen papir linjer for å danne disse bemerkningene. Koble merkene. Hvis det er forenlig eller konstant hastighet, bør den være rett linje.