Hvordan tiltrekke Merchant i "Terraria"

Når du starter opp din første spillet "Terraria," det er bare deg og guide din. Å få andre NPCer å bevege seg i krever møte deres spesifikke forhold og bygge dem hver et hjem. Hver NPC gir forskjellige fordeler og gjenstander for salg, men etter den tid du samler dem det kanskje ikke er verdt bekostning. The Merchant er trolig den første ikke-guide NPC du kommer til å ønske å samle inn og han er definitivt den beste å ha rundt tidlig i spillet.

Bruksanvisning

1 Konstruer en boks på minst 10 med 4 eller 9 med 5 fliser rundt en åpen plass ved hjelp av byggemateriale du har valgt. Tre og stein er populære tidlige valg. Boksen kan være større, og det kan kobles til en større struktur, men det kan ikke være mindre i en retning eller NPC vil nekte å bevege seg inn i den. Den samme grunnleggende design vil fungere for alle NPCer.

2 Dekk bakgrunn av denne boksen med veggfliser. Du trenger ikke perfekt dekning, men du bør være klar over at å forlate selv små hull vil tillate fiender å tidvis gyte inne og drepe Merchant.

3 Plasser bord og stol på bakken av strukturen og finne en praktisk plassering for fakkelen. Disse elementene fullføre de mest grunnleggende krav og bør tillate strukturen for å bli et hjem. Du kan legge inn mer møbler hvis ønskelig, men sørg for å la det være minst en tom etasje blokk i nærheten enten bordet eller stolen slik at NPC har et sted å stå om natten.

4 Installer dør i enten veggen. Du kan også velge å installere dører på begge sider av strukturen uten bivirkninger. NPCer liker å bevege seg rundt i løpet av dagen.

5 Vent til Merchant å gyte. De 50 sølvmynter du har i lomma er alt han trenger for å ta en interesse i deg. Så lenge det er et sted å bevege seg i, vil Merchant være sammen om kort tid. Pass på at det er boliger tilgjengelig for ham, siden guiden vil vanligvis flytte inn i ditt første hjem om du vil at han skal eller ikke.

Hint

  • Prøv å bygge disse husene som rom i en større struktur som vender innover mot hverandre. Det vil forlate dine NPCer mindre sårbare og holde dem fra vandrende langt når du trenger dem.
  • Den bord, stol, og fakkelen er enkleste alternativet for møblering et hjem. Disse fylle behovet for en flat overflate, en trøst element, og en lyskilde. Det finnes mange andre alternativer for deg å spille med, så eksperimentere og legge litt variasjon.
  • Hvis bygningen er for nær korrupsjon, vil NPCer nekter å bevege seg i. Deres eneste alternativene er enten å flytte eller finne måter å drive tilbake Korrupsjon inntil det er vel borte fra potensielle hjem.