Hvordan: Utgarde Pinnacle

Utgarde Pinnacle er en fem-spiller dungeon i «World of Warcraft: Wrath of the Lich King" tilgjengelig for nivå 80 spillere i normal og heroisk modus. Den inneholder fire sjefer, hvorav den ene er kongen av Vrykul i Northrend, kong Ymiron. Før tilsetting av Trial of the Champion og Icecrown Citadel dungeons, ble Utgarde Pinnacle ansett for å være den vanskeligste fem mann dungeon i utvidelsen.

Bruksanvisning

1 Skriv inn Utgarde Pinnacle portal, som ligger bak Utgarde Hold Howling Fjord.

2 Gå gjennom døren til høyre, og kjempe deg gjennom gangen.

3 Skriv auditoriet på slutten av hallen. Så snart du går inn, vil en skript sekvens starter der den første sjef, Svala Sorrowgrave, er forvandlet fra et Vrykul inn en Val'kyr av Lich King.

4 Kjemp Svala Sorrowgrave. Tanken skal holde henne på alteret til enhver tid slik at hun er i line-of-sight av alle spillere. Hun vil kalle en spiller i gruppen på hennes alter og ofre dem hvis alle tre av hennes "Ritual channelers" er ikke drept i åtte sekunder.

5 Ta gangen sørover ut av Svala rom og klatre trappa.

6 Høyreklikk på "Stasis Controller" ligger i premieskap. De store dyrene i rommet vil frigi en om gangen.

7 Fight Gortok Palehoof, som vil bli gassform når hans fire vakter er beseiret. Face ham bort fra de andre medlemmene av gruppen fordi han har en evne som omhandler skade i en frontal kjegle. Han reduserer maksimal helse av alle i gruppen med 500 jevne mellomrom.

8 Skriv inn gauntlet umiddelbart etter Palehoof. Så snart du går inn i hallen, vil sjefen gyte tre forskjellige typer vakter: Warriors, heksedoktorer og Harpooners. De Harpooners vil slippe sin harpun når de dør. Høyreklikk på harpun for å plukke den opp og høyreklikk harpunen rakett på slutten av hallen for å fyre den når sjefen "Dragen er innenfor rekkevidde. Etter treffer ham med tre harpuner, vil sjefen lande og kjempe deg. Hold deg ut av hans Whirlwind angrep.

9 Gå ned trappen i enden av hallen til en gårdsplass. Gå gjennom døren på høyre side av gårdsplassen for å nå den endelige sjefen.

10 Kjemp kong Ymiron. Hvert 20. sekund han gjør alle i rommet krype sammen i frykt for åtte sekunder. I løpet av denne tid, vil han kjøre til en av de fire langbåter som ligger i rommet, og aktiverer sin makt. Den fremre venstre båt innkaller en kule som skader alle i nærheten av det. Baksiden-venstre båt gyter fire ånder, som trenger å bli drept. Den bakre høyre båt øker skade gjort til dagens mål. Den fremre høyre båt avtaler skygge skade på hver spiller.