Hvordan virker den "Starcraft 2" Ladder Ranking arbeid?

"Starcraft 2» er et populært sanntids strategispill utgitt av Blizzard Entertainment i juli 2010, oppfølgeren til 1998-originalen, "Starcraft". "Starcraft 2» har både single-player og multiplayer alternativer, men multiplayer har vokst eksponentielt med Blizzards forbedret Battle.net-systemet. Multiplayer gaming av «Starcraft 2» er i hovedsak brukt til sin 1v1 "stige", der spillerne konkurrerer mot hverandre for å flytte opp i rekkene. For å holde kampene rettferdig og så ærlig som mulig, bruker Blizzard et komplekst ranking system for å avgjøre hvor spillerne skal være på stigen.

Ladder Leagues

Spillets multiplayer system er organisert i en rekke ligaer, som hver betegner et visst nivå av dyktighet: Bronse, Sølv, Gull, Platinum, Diamond, Master og Grandmaster, med bronse som en entry-level ligaen og Grandmaster være de beste spillerne på Battle.net. Innenfor hver liga, er spillere rangert fra 1 til 100 basert på deres akkumulering av poeng mot andre spillere i samme liga.

Point System

Etter hver kamp, ​​er poeng gitt eller tatt bort fra spillere basert på om de vant eller tapte kampen. Hver kamp har en viss basispunkter, men andre faktorer som bonus basseng og favoriserte kamper kan gi ekstra poeng. Bonusen Bassenget er en pool av ekstra poeng som blir belønnet som du vinner kamper. Favoriserte kampene avhenge av hvem du spiller; hvis du spiller en jevnt matchet motstanderen, vinner du færre poeng, men hvis du slår et tungt favoriserte motstander, vil du vinne flere poeng. Poengene påvirke din rangering på stigen i din liga.

MMR

MMR, eller "matchmaking rating" er et rangeringssystem tildelt hver spiller som er atskilt fra poengsystem. Den MMR systemet brukes til å finne ut hvem du skal spille i hver kamp. For eksempel, hvis din MMR er høy fordi du har vunnet et stort antall spill, vil det sette deg mot motstandere med økende MMR før systemet føles du spiller på et nivå hvor du er på lik spiller feltet. MMR bruk er å plassere deg i en passende rang basert på dine ferdigheter; siden dette systemet er basert på ferdighet over flere kamper, vil du bli plassert mer nøyaktig jo mer du spiller, så det er nesten umulig å oppdage dine ferdigheter etter møter bare noen få motstandere. For å bli forfremmet, vil MMR typisk være rundt at av gjennomsnittlig spillere i neste liga.

plassering

Hvis du aldri har spilt på stigen før, vil du først bli bedt om å spille fem "plasseringskamper." Spillet bruker disse fem kampene for å forsøke å finne ut hva liga du bør plasseres i ved hjelp av MMR som beskrevet ovenfor. Så er det bare fem kamper, kan det ikke være veldig nøyaktig, men som du spiller, vil det bli jevnet ut. Ved starten av hver ny sesong, hvis du har spilt på stigen før, du vil bare bli pålagt å spille en plassering kamp for å få plassert inn i den aktuelle ligaen etter sesongen starter.

Misforståelse

Som Blizzard ikke fullt avsløre hvordan det fungerer stigen for å hindre misbruk, det er mange misoppfatninger om hvordan stigen systemet fungerer. En slik idé er at for å bli plassert i en ny liga, må man være rangert No. 1; likeså, noen mener også at for å bli degradert du må være den laveste rang på stigen. Tvert imot, ikke din posisjon på stigen ikke påvirke sjansene for forfremmelse eller degradering. Dette er overlatt til MMR; hvis du starter på Bronse nivå, men raskt forbedre, kan du hoppe over sølv og gull ligaer hvis systemet mener det er hensiktsmessig, uten å oppnå noen rangering på stiger i mellom.

En annen misforståelse er at i spillet faktorer som handlinger per minutt, ressursinnsamlingsrater og andre målbare statistikk påvirke MMR. MMR er ikke påvirket av hvordan du spiller spillet, men bare resultatet. Din MMR vil bli bestemt kun av dine gevinster og tap og dets forhold til motstanderens MMR.