Ice Breaker Aktiviteter for slutten av tenårene

Ice breaker aktiviteter er nyttig i å få folk til å løsne opp og ha det gøy mens de prøver å bli kjent med hverandre. De gir folk noe å snakke om, og oppfordre dem til å dele informasjon om sine interesser og ideer. Disse isbrytere kan være nyttig i klasser, klubber og alle slags andre grupper der slutten av tenårene møtes.

To sannheter og en løgn

I to sannhet og løgn, forteller hver spiller gruppen tre utsagn om seg selv. Uten å la på hva som er hva, to av disse påstandene bør være sant mens en av uttalelsene skal være falsk. Spillere bør prøve å tenke på de mest interessante og merkelige fakta om seg selv for å prøve å kaste av konsernets gjetninger. Etter hver av spillerne gir de tre utsagnene, bør gruppen gis en sjanse til å tenke på de uttalelser og plukke hvilken som de tror er usanne. Spilleren deretter avslører hvilke av uttalelsene var løgn.

Hvem er jeg?

For å spille Hvem er jeg ?, hver ungdoms skriver ned navnet på en kjent person på en indeks kort eller papirlapp. Alternativt kan arrangøren eller læreren skrive ned ett navn for hver spiller. Hver spiller får et av kortene, og uten å se på det, holder det til sin panne, slik at alle andre kan lese den. Sittende i en sirkel, går gruppen rundt å spørre ja eller nei spørsmål om navn på kortene sine, som "Er jeg en forfatter?" eller "Er jeg leve?" Målet med spillet er å gjette riktig navn på kortet. Spillet kan ende etter en vinner er bestemt, men kan også fortsette lenger hvis spillerne ønsker å holde gjette. Siden det tar ofte mange spørsmål for å avgjøre kampene, grupper som er store eller begrenset av tid kan ha nytte av å dele inn i mindre gruppe eller velge bare noen få tenåringer til å ta kort mens de andre svare på deres spørsmål. Grupper kan også være lurt å begrense navnene til en bestemt kategori, som kjendiser, eller for en religiøs ungdomsgruppe, mennesker i Bibelen.

menneskelig Bingo

For å forberede menneskelige Bingo, skaper arrangøren en bingo-kort fylt med personlige egenskaper, for eksempel "har mer enn to søsken", "har aldri forlatt USA" eller "elsker sushi." Hver deltaker får et kort og går rundt i rommet prøver å finne de som passer beskrivelsene. Når de finner noen, de skriver ned denne personens navn i boksen. Deltakerne kan lære hverandres navn og lære interessante fakta om hverandre. Vinneren kan bli den første til å fylle ut en rad eller fylle ut hele kortet, eller spille kan fortsette inntil alle har hatt en sjanse til å fylle i de fleste av sine ruter.