Ice Breaker Aktiviteter

I dagens fartsfylt og samarbeids virksomheten og pedagogiske verden, er det ofte nødvendig å få store grupper av mennesker kjent med på en annen og raskt klar til å jobbe sammen. Ice-breaker spill er en måte å utføre denne oppgaven. Ice-breaker spill tillate deltakerne i en gruppe for å bli kjent med hverandre og spre spenningen av å være blant fremmede.

Målet med Ice-Breaker Games

Ice-breaker spill er utformet slik at en gruppe mennesker til å bli kjent med hverandre raskt. De fleste ice-breaker spill fokus på å få folk ut av setene og mingling for å finne informasjon om sine kolleger i gruppen. Bruke ulike is-breaker spill for å hjelpe en gruppe individer blitt et samarbeidende fellesskap.

Likheter og forskjeller

Den mest nyttige og vanlige is-breaker spill fokusere på likheter og forskjeller mellom medlemmer av en gruppe. For eksempel kan deltakerne få et ark med "fakta" for å oppdage om sine jevnaldrende. De legger en fyr gruppemedlem navn til hver faktum. Så, hvis "faktum" er "ble født i samme måned som deg," deltakeren spør andre gruppemedlemmene om sine bursdager før han eller hun finner et annet medlem som har samme fødselsmåned og deretter skriver at personens navn ned ved siden av "faktum". Enhver grunnleggende "fakta" kan brukes i dette spillet, fra hårfarge til hjembyen for å favoritt mat eller aktivitet. Mulighetene er ubegrenset, men det anbefales at "faktum" -listen være begrenset (8-10 "fakta) eller spillet kunne fortsette i det uendelige.

Denne typen ice-breaker spill fungerer best med mellomstore grupper på 30-50 personer.

Biografi Games

En annen type ice-breaker er biografien spillet. Deltakerne bruke eget skjema for å snakke om seg selv. For eksempel, dersom konsernets mål er team-building, kan deltakerne bruke bokstaver TEAM å dele fakta om seg selv med bokstavene som tjener som ber. Et eksempel:

Joe står og aksjer.. "T er for tiden på - min favoritt ting å gjøre når jeg har fri er golf E er for utdanning - Jeg gikk til State College og tok hovedfag i ingeniørfag A er for noe - hvis jeg kunne gå hvor som helst i verden, ville jeg gå til Egypt og se pyramidene M er for måltid -. min favoritt måltid er min kones stekt kylling ".

Den neste personen vil da stå og gi sine svar i samme format. På denne måten vil hele gruppen lære informasjon om hver person.

Dette ice-breaker utvalg tar litt tid, så det er best brukt med grupper på mindre enn 20. Det kan også brukes med større grupper som allerede har blitt brutt inn i arbeidsgruppene.

En annen versjon av biografien spillet er "name game" der deltakerne bruker stavingen av sine egne navn for å diskutere seg selv og sin bakgrunn. Varianter av "name game" bruke så mange brev fra bare den første bokstaven i fornavnet til initialer, til skrivemåten av den fulle fornavn.

spill Memory

En tredje populær form for ice-breaker spill er minnet spillet. Memory spill kommer i mange varianter og stiler, men hva de fleste har til felles er at deltakerne må huske hva personen som snakket før dem sa.

Bruk av gruppemedlemmenes navn er også populær i minnet spillet. En vanlig minne spillet er å ha deltakere stille opp. Den første deltakeren sier hans eller hennes navn. Den andre heter den første persons navn og hans eller hennes navn. Spillet fortsetter til den siste deltakeren har å oppgi alle navnene han eller hun har hørt i orden før sier hans eller hennes navn. Ofte fremmer dette spillet samarbeid som tidligere deltakere prøve å hjelpe senere en huske alle navnene.

Andre former for minne spill involvere rekvisitter som baller som er tilfeldig kastet fra en deltaker til en annen med catcher å måtte huske hva kasteren sagt eller neste faktum i et sett av informasjon. Atter andre involverer tilfeldige navn på matvarer, dyr eller gjenstander, med deltakere måtte komme opp med noe som begynner med en bestemt bokstav.

kreativitet Teller

Ice-breaker spill har blitt så vanlig i gruppe innstillinger som deltakere i et møte eller en konferanse vil høre begrepet "ice-breaker" og et kollektivt stønn høres over publikum. Men til motvilje mot gruppespillet "enda et spill" slutter når spillet har begynt, og de begynner å møte nye mennesker.

Gruppeledere som kjenner sine grupper har spilt is-breaker spill før kan unngå denne reaksjonen gjennom kreativitet. Helt nye spill er ikke nødvendig; bare endre reglene, metoder eller tidsbegrensninger på etablerte spill ofte gjør jobben. Prøv å tilby premier til den gruppen som har fullført en "faktum" -baserte spill den raskeste eller til den personen som, på slutten av en biografi spillet, kan navngi de fleste fakta om et tilfeldig valgt fyr gruppemedlem. Har deltakerne i en biografi gruppe sette sine "fakta" på et ark brightly farget kartong og legge det ut på veggene rundt møterommet.

Ice-breaker spill kan bidra til å forme en gruppe vidt forskjellige individer i et samarbeidende team så lenge deltakerne har det gøy, se spillets formål og spillet er raskt nok for deltakerne til å føle at de ikke kaster bort produktiv tid.