Ideer for "LittleBigPlanet" nivå Designs

Ideer for "LittleBigPlanet" nivå Designs


"LittleBigPlanet" er et populært plattformspill eventyrspill for Sonys PlayStation 3 spillkonsoll som også tillater brukere å tilpasse nivåer og designe nye scenarier. Mens spillet lanseres med mange inkludert nivåer og maler, brukere har skapt helt nye stiler av spill og varianter på kjente sjangere. Brukere har benyttet denne tilpasning på grunn av muligheten til å dele nivåer med sine venner og andre spillere over hele verden, slik at disse menneskene til å finpusse opplevelsen ytterligere.

Handling

Siden "LittleBigPlanet» er i hovedsak satt opp som et plattformspill eventyrspill, som består av små tegn løping og hopping over ulike terreng i miljøet, er det mest fornuftig at handlingen sjangeren gir den største utvalg av alternativer for level design. Du kan enkelt lage groper og feller gjennom et nivå, som kan utfordre spillerne til å hoppe og løpe på riktig tid for å unngå fare. Plasser fiender i miljøet for å motsette seg spillere; atferd og bevegelseshastighet av disse motstandere åpner for tilpasning for en ekstra utfordring. For å dra spillere videre inn i verden av et actionspill, kan du tilpasse avataren de kontrollerer, Sackboy, med forskjellige kostymer og farger. For eksempel, farge Sackboy i alt svart og gi ham et rødt pannebånd, og skaper en ninja-lignende appaerance.

Racing

"LittleBigPlanet" lar også spillerne til å gjøre biler til rase gjennom nivåer. Spillere kan ri flere forskjellige biler med flere hjul, inkludert vogner, skateboards og tog. Legg en bryter til et hvilket som helst av disse kjøretøyene for å gi spilleren kontroll over dens hastighet. Distribuer åsene og andre hindringer slik at spillerne må kjøre sine kjøretøy nøye, unngå en kollisjon. Airborne biler er også en mulighet, med jet packs slik at for raske serieopptak med hastighet eller til og med en skreddersydd luftskip eller varmluftsballong som bruker thrustere til å gli seg sakte gjennom et nivå.

Puslespill

Du trenger ikke å designe alle nivåer i "LittleBigPlanet" rundt hastighet eller konfrontasjon. Nivåene kan kreve spillerne til å tenke litt når du navigerer. For eksempel kan du lage en uoverstigelig dør eller heis som krever en viss gjenstand å få tilgang. Spilleren må da skatte miljøet for å finne gjenstanden. Du kan også lage bryteren gåter, som krever spillerne å matche opp visse symboler, komplett grunnleggende aritmetikk eller lytte til bestemte lyder.

Kooperativ

Du kan også designe et nivå rundt flere spillere som samarbeider for å avansere. "LittleBigPlanet" lar deg sette markører og sjekkpunkter, som du kan tilpasse til å kreve alle spillerne til å nå dem å fortsette. På denne måten kan du designe oppgaver som krever spillerne å navigere en komplisert labyrint --- med en jet pack, for eksempel --- eller skalere en høyde samarbeide ved å plassere blokkene slik at hver spiller kan gå videre. Når du sykler biler, kan man spiller betjene gass og de andre spillerne kan potensielt være å gripe samle --- eller bare henge på for harde livet.