Informasjon om "Dungeons & Dragons 3.5"

"Dungeons & Dragons 3.5" av Wizards of the Coast er ikke helt en ny utgave av det klassiske rollespill, men snarere en oppdatering av den tredje utgaven. I motsetning til den fjerde utgaven av D & D, hvor de regler og spillestil avvike fra den tredje utgaven, D & D 3.5 gjør noen endringer til grunnleggende regler og følelsen av D & D 3E.

Endringer i kampsystem

De viktigste endringene fra tredje til 3,5 utgavene er kampsystemet. I 3.5 er kamp i D & D i hovedsak basert på bruk av D & D Miniatyrer, som sammenfaller med D & D Miniatyrer Game. Men ved å gjøre kamp miniatyr-basert, reglene er mer intensiv og derfor mer komplisert. Den nye revisjonen legger separate våpen kategorier basert på størrelsen av skapningene. Den ekstra kompleksiteten på 3,5 gjør kamp mindre væske enn den tredje utgaven, som DM må stadig henviser til regelbøker for hvert melee runde.

Endringer i Classes

De karakterklasser fått en liten overhaling i 3,5 med flere endringer i viktige klasser. Sporings ferdigheter er vektlagt for Ranger klassen, noe som er mer i harmoni med naturen av klassen. I tillegg kan Rangers nå bruke bueskyting ferdigheter i motsetning til to våpen slåss. Rogues, barbarere, trollmenn og Bards har også blitt revidert; for eksempel, Rogues og Barbarians er høyere sannsynlighet for å unngå feller, mens spellcasters vil miste ett lavere nivå stave hver gang de nivå opp. Disse tweaks til klassene er utformet for å gjøre figurene mer konsekvent enn i tidligere utgaver.

Endringer i Ferdigheter og bragder

D & D 3.5 har eliminert mange ferdigheter som ikke er ofte brukt som Intuit Direction. Mange bragder har også blitt lagt til; Men de fleste er "to til to ferdigheter" og lignende fordeler. Noen bragder har blitt kombinert, for eksempel to-våpen Fighting og ambidexterity. Noen andre bragder har blitt lagt til, mens andre har blitt utelatt, men endringene er mindre viktig enn i fjerde utgave.

Endringer i Core Books

Spilleren håndbok mottatt minst mulig endringer, med identisk kunst og setninger i noen kapitler. Som et resultat, bør den 3,5 Player håndbok ikke anses som en kjerne bok siden endringene er overfladiske. Ved hjelp av den tredje utgaven Player håndbok vil være tilstrekkelig for enhver gamer behov. The Dungeon Master håndbok hadde også noen endringer; særlig lagt materiale fra andre kilder som Epic nivå Handbook. The Monsters Manual er den eneste kjerne bok som fikk en betydelig overhaling. Kunsten i denne boken er blitt endret, og hver illustrasjon har en annotert beskrivelse, i motsetning til den tredje utgaven. Organiseringen av listen over monstrene har også blitt revidert, noe som gjør det lettere å finne bestemte skapninger i boken. For spillere som ønsker å spille som et monster, har Monsters Manuell nå nivåjustering, som lar PCer (Spille tegn) for å gjøre spillbare monstre med så mange detaljer som noen av de tradisjonelle klassene.